Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Żywiec generuje 0,35 proc. PKB Polski

Po 2 proc. wzroście w 2011, również w ubiegłym roku sprzedaż Grupy Żywiec wzrosła o ok. 3 proc. - wynika z opublikowanych dzisiaj wyników za 2012 r. W 2012 r. ponownie wzrosła również sprzedaż eksportowa piw Grupy Żywiec (wzrost o 15 proc.), głównie z uwagi na dobre wyniki marek Żywiec i Warka.

Jest to związane przede wszystkim ze znaczącymi inwestycjami dotyczącymi krajowych i zagranicznych marek Grupy Żywiec, jak również wprowadzeniem nowych produktów takich jak Warka Radler czy Desperados Red. Dzięki dobrym wynikom Radlera sprzedaż całej marki Warka wzrosła w 2012 r. o prawie 20 proc.

Pomimo spadku nastrojów konsumenckich, częstszego sięgania konsumentów po piwa tanie (downtradingu) oraz wzrostu znaczenia kanału handlu nowoczesnego, Grupa Żywiec S.A. zwiększyła zysk operacyjny z 340 mln złotych w 2011 r. do 387 mln zł w 2012 r. Osiągnęła również zysk netto wynoszący 338 mln złotych (w roku 2011: 297 mln złotych).

W 2012 r. Grupa Żywiec S.A. we współpracy z Ernst & Young po raz pierwszy w historii przygotowała raport oceniający wpływ na otoczenie społeczno-gospodarcze w Polsce. Wynika z niego, że działalność Grupy Żywiec generuje 0,35% PKB Polski a całkowita wartość dodana dla polskiej gospodarki generowana przez spółkę przekroczyła 4,6 mld zł. Grupa Żywiec i przedsiębiorstwa z powiązanych z nią branż w 2011 r. wpłaciły do budżetu państwa 2,6 mld zł podatków.



dodano: 2013-02-14 14:38:21