Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
15 lat „Prestiżu” i promocji reputacji polskiej gospodarki

Szanowni Państwo,
z satysfakcją informujemy, iż magazyn „Prestiż - relacje gospodarcze” skończył 15 lat. Swój wydawniczy żywot rozpoczął z końcem ubiegłego wieku. Pierwszy numer ukazał się w lutym 1998 roku.
    Jego tytuł z góry określa zakres naszych zainteresowań i siłą rzeczy selektywny krąg odbiorców. Gruntownie przemyślana i precyzyjnie skonstruowana lista czytelników gwarantuje, iż informacje, które publikujemy, docierają do osób mających zasadniczy wpływ na rozwój i funkcjonowanie polskiej gospodarki.
    „Prestiż” został bowiem pomyślany jako szczególnego rodzaju pas trans-misyjny między nadawcami i adresatami komunikatów informacyjnych, jako skuteczny lobbying przedsiębiorców różnych branż na ośrodki władzy. Służy budowaniu trwałych związków między partnerami w biznesie, zwiększa wartość tych związków, skutecznie je rozwija i doskonali. Celem „Prestiżu” jest również prowadzenie skutecznej promocji w ujęciu marketingu strategicznego, czyli kształtowanie pozytywnego wizerunku ludzi i firm, jako swoistego inwestowania w przyszłość, polegającego na połączeniu public relations z marketingiem bezpośrednim.
    Na łamach pisma znajdują odbicie spektakularne zjawiska w polskim życiu gospodarczym oraz ludzie tworzący te zjawiska, ich firmy, ich nieprzeciętne działania i wyjątkowe osiągnięcia. Pragniemy bowiem tych ludzi i te zjawiska wyróżniać i promować. Pragniemy tworzyć sprzyjający grunt pod nowe wyzwania i korzystne między nimi relacje i związki. Jak wyjątkowi są to ludzie, wystarczy rzucić okiem na następne strony, gdzie przedstawiamy fragmenty wypowiedzi kilku wybranych osób.
    Tak było i jest w wersji drukowanej. Od kwietnia 2012 r. postanowiliśmy poszerzyć krąg naszych Czytelników i udostępnić część ogłaszanych drukiem materiałów w wersji online. To znaczy zdecydowanie zwiększyć i przyspieszyć oddziaływanie naszych publikacji i działań poprzez uruchomioną stronę internetową. Powodem takiej decyzji jest również ustanowienie Nagrody Gospodarczej „Prestiżu” pod nazwą RENOMA ROKU. Dzięki mobilności i szerokiemu zasięgowi Internetu pozwoli nam przyznawane nagrody i osiągnięcia laureatów szeroko propagować.
    Przez wyróżnianie Nagrodą Prestiżu RENOMA ROKU mamy możliwość bardziej efektywnie promować ludzi, firmy i produkty, których reputacja zyskały najwyższe uznanie i oceny otoczenia społeczno-gospodarczego, będziemy mogli wspólnie tworzyć jasne pole dla ich przyszłych działań. W oparciu o takie wartości wyróżnionych, jak: wiarygodność, niezawodność, zaufanie i odpowiedzialność będziemy wspólnie budować prestiż i renomę teraźniejszych i przyszłych dokonań.   

Serdecznie zapraszamy do współpracy. „Prestiż” to dobry partner w interesach.

Jerzy Byra
Redaktor Naczelny



Inauguracja



„Prestiż - relacje gospodarcze”
Pismo poświęcone reputacji polskiej gospodarki
Nr 1 - luty 1998

Podejmując się 15 lat temu redagowania i wydawania pisma „Prestiż - relacje gospodarcze” wyszliśmy z założenia, iż inwestowanie tylko w specjalistów od ekonomii, którzy sprawnie zinterpretują wskaźniki gospodarcze, nie wystarczy, aby odnieść sukces. Byliśmy przekonani, iż do tego potrzeba również inwestycji w sprawne zarządzanie, informatykę i komunikowanie się z otoczeniem. Uważaliśmy, że bez tworzenia strategii komunikacji zgodnej ze strategią ekonomiczną firmy nie da się w pełni osiągnąć sukcesu.
    Na tej podstawie uznaliśmy, iż najbardziej efektywną formą skutecznego komunikowania się z klientami i partnerami będzie spersonalizowane dostarczanie wzajemnie korzystnych komunikatów.
    W „Prestiżu” byliśmy i jesteśmy bowiem świadomi, iż dzisiaj sam produkt i usługa, choćby najlepsze, nie wystarczy. Klienci i partnerzy chcą wiedzieć więcej o firmie, która go wyprodukowała lub świadczy usługę, o filozofii jej działania, o kwalifikacjach szefa, jego zainteresowaniach. Tylko taki przekaz staje się normą interakcji, służy budowaniu wiarygodności w oczach klientów i partnerów. W „Prestiżu” uzasadniamy więc trafny wybór partnera, dbamy o jego reputację.



Media



Jerzy Baczyński
Red. Naczelny tyg. „Polityka”

Szatańska socjotechnika,
„Prestiż - relacje gospodarcze”, czerwiec 1998 - www.prestiz.info.pl

Po likwidacji RSW „Prasa-Książka-Ruch”, komisja likwidacyjna miała możliwość przekazania poszczególnych tytułów redakcjom, pod warunkiem zorganizowania się w spółdzielnie. Redakcja „Polityki” skorzystała z tej możliwości i w 1990 r. nieodpłatnie przejęła tytuł.
    Przejęliśmy pismo zadłużone i bez żadnego doświadczenia w prowadzeniu firmy. Na własne życzenie zostaliśmy odcięci od pępowiny. Wszystkie bowiem niezbędne dla funkcjonowania redakcji służby były ulokowane w prowadzącym nas wcześniej wydawnictwie RSW. Wszystkiego musieliśmy się uczyć: od procesu wydawniczego, przez produkcję do sprzedaży.



Finanse



Paweł Dangel
Prezes Grupy Allianz Polska

Teatr swój widzę ogromny
„Prestiż - relacje gospodarcze”, maj 1999 - www.prestiz.info.pl

Nigdy w życiu nie budowałem swojej kariery, w standardowym tego słowa znaczeniu. Wyszedłem z teatru, może dlatego tak rozumuję: albo ktoś jest dobrym i zdolnym reżyserem, albo nie. Albo robi dobre przedstawienie, które jest wartością samą w sobie i broni się bez względu na miejsce wystawienia, albo analogicznie, jest to zły spektakl, i tu i tam.
    Tak też widziałem swoje działania. Szedłem nie tylko za głosem rozumu, ale i serca, pasji. Zawsze szukałem twórczych sytuacji. Jeśli widziałem sufit nad głową, czyli ograniczenie w działaniu bądź, że wpadnę w rutunę, przechodziłem z jednej firmy do drugiej.



Polityka gospodarcza



Dr Henryka Bochniarz
Prezydent Polskiej Konfederacji
Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”

Potrzebujemy dialogu społecznego
„Prestiż - relacje gospodarcze”, listopad 2000 - www.prestiz.info.pl


    Jeśli spojrzeć na mijającą dekadę z perspektywy przedsiębiorców, to można odnieść wrażenie, że rozwój przedsiębiorczości odbywa się w Polsce niejako na przekór wszystkiemu. A więc tym decyzjom gremiów politycznych, które często podważały i podważają podstawy bytu firm. Takich jak narzucanie coraz wyższych kosztów pracy, podatków i innych obciążeń, regulacji usztywniających rynek pracy itp. Proszę zauważyć, że dopiero ostatnio, gdy mamy wysokie i wciąż rosnące bezrobocie zaczyna się jakby chętniej wysłuchiwać naszych argumentów. Jest pytanie, czy trzeba dojść, tak jak w Hiszpanii, do 20 proc. bezrobocia, żeby o tym problemie zacząć rozmawiać z pracodawcami, a nie tylko ze związkami?



Przemysł



Teresa Mokrysz
Prezes Mokate

Mówią Mokate, myślą cappuccino
„Prestiż - relacje gospodarcze”, luty 2001 - www.prestiz.info.pl


Nazwa Mokate powstała z połączenia pierwszych liter nazwiska i imion męża i mojego.
    W 1994 r., gdy marka Mokate już mocno osadziła się na rynku, zaczęliśmy z rozmachem budowę nowego zakładu. Trwała rok. Po oficjalnym otwarciu pierwsza hala wydawała mi się tak duża, że aż budziła niepokój, co w niej będziemy robić.
    Po roku okazało się, że znów brakuje miejsca. Trzeba było rozbudować zakład o dalsze kilka tysięcy metrów kwadratowych. Dzisiaj to już prawie 20 tysięcy. No i jako ciekawostkę dodam, że w tej pierwszej hali są teraz laboratoria, na powierzchni większej niż całe poprzednie MOKATE.



Budownictwo


Barbara Blida

Prezes JW Construction

Tak nas na Śląsku chowają
„Prestiż - relacje gospodarcze”, grudzień 2002 - www.prestiz.info.pl


A program 1000 domów. Szkoda gadać. Powiem tylko, że wszystkie, z wielkim zaangażowaniem stron uczestniczących w tym przedsięwzięciu, zostały wybudowane, zasiedlone i cieszą tych, którzy je otrzymali. Nie są to żadne „bida-domy”, tylko nowoczesne mieszkania. Dla większości powodzian były skokiem cywilizacyjnym. Ilekroć odwiedzam te tereny i zachodzę do tych domów, zawsze ich mieszkańcy z wdzięcznością częstują mnie żurem. Nierzadko widzę obok zdjęcia Papieża również swoje, na którym z Włodkiem Cimoszewiczem, wówczas premierem, przekazujemy im te domy.



Transport


Aleksander Morozowski

Prezes Servisco i DHL Express Polska

Wszystko sprowadza się do ludzi
„Prestiż - relacje gospodarcze”, czerwiec 2003 - www.prestiz.info.pl


Wszystko sprowadza się do ludzi. Najlepsze technologie, najlepsze rozwiązania organizacyjne treścią wypełniają ludzie. Ludzie to największe wyzwanie dla każdego menedżera. Nie sprawom technicznym, tylko ludzkim poświęcam największą część swego czasu (nie mogę się przecież znać na wszystkim). W Servisco pracuje ponad 2700 ludzi, a po integracji z polską częścią DHL będzie nas 3300 osób. Z tego wprawdzie połowa to kurierzy (pracujący na kontraktach), ale traktujemy ich na równi z pracownikami. Nie może być zresztą inaczej, bo to oni budują wizerunek firmy na zewnątrz. To jest nasza pierwsza linia. To wizerunek kuriera wpływa pozytywnie lub negatywnie na naszą współpracę z klientem.


Nagroda Gospodarcza Prezydenta RP



Aleksander Kwaśniewski
Prezydent RP

Moją nagrodą są osiągnięcia nagrodzonych
„Prestiż - relacje gospodarcze”, czerwiec 2005 - www.prestiz.info.pl


Myślę, że w osiągnięciu tak wysokiej rangi nagrody swój znaczny udział mają również media, które bardzo szeroko informują o jej idei, a przede wszystkim promują wyróżnionych. Do tego grona zalicza się również redakcja „Prestiżu”, który już od pierwszej edycji patronuje temu programowi i należy do grupy wydawnictw, które najszerzej prezentują sukcesy liderów polskiej gospodarki. Pozwólcie Państwo, że korzystając z okazji całej Redakcji podziękuję za tę owocną współpracę.


Bronisław Komorowski

Prezydent RP

Chciałbym bardzo, by nagroda zaczęła znowu żyć i funkcjonować *
„Prestiż - relacje gospodarcze”, czerwiec 2011 - www.prestiz.info.pl


Chciałbym bardzo, by nagroda zaczęła znowu żyć i funkcjonować. Tego w zasadzie nie trzeba uzasadniać. Prędzej trzeba by się skoncentrować na pytaniu, czemu jej przez jakiś czas nie było (...) przecież czujemy wszyscy doskonale, że kwestia promocji polskich osiągnięć gospodarczych, kwestia dumy z gospodarki, budowanie polskich postaw w różnych dziedzinach życia publicznego wobec spraw gospodarczych, to jest zadanie oczywiste.

* Przy okazji wznowienia przyznawania nagrody przez Prezydenta Komorowskiego została zmieniona jej statuetka.



Ochrona wynalazków


Dr Alicja Adamczak

Prezes Urzędu Patentowego RP

Anioły opatrzności
„Prestiż - relacje gospodarcze”, wrzesień 2012 - www.prestiz.info.pl


W przeszłości popełniano różne błędy, nie doceniając możliwości ludzkiej kreatywności i inwencji. W 1875 r. Dyrektor Urzędu Patentowego USA zrezygnował ze swego stanowiska twierdząc, że Urząd Patentowy nie ma dalszej racji bytu, ponieważ „nie pozostało już nic więcej do wynalezienia”. Nie muszę chyba Pana przekonywać, jak bardzo się mylił.
    Dzisiaj ryzyko oceny, szczególnie w przypadku „wynalazków przyszłościowych”, jest jeszcze większe, bo technika rozwija się w tempie niesamowitym. Między innymi dlatego rzecznicy patentowi muszą posiadać jak najwyższe kwalifikacje.



dodano: 2013-03-06 10:30:13