Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Antek i Szwagier promują Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020

Pierwsza odsłona spotu reklamowego z Antkiem i Szwagrem ruszyła, we wtorek 22 listopada, w TVP Regionalna przed Obiektywem i prognozą pogody. Niezwykle popularni w internecie youtuberzy promują teraz Program Rozwoju Obszarów Wiejskich. Mają tym samym pomóc nie tylko w jego rozpowszechnianiu, ale i w przystępny sposób opowiedzieć o jego najważniejszych zaletach.

Antek i Szwagier to pochodzący z Moniek Kamil Hryniewicki oraz Andrzej Załoga, którzy na popularnym kanale video You Tube w internecie robią prawdziwą furorę, a ich filmiki kręcone w konwencji kilkuminutowych skeczów mają oglądalność nawet na poziomie 3 mln odsłon. Miesięcznie zaś ich kanał na YouTube, czyli Śmiechawo TV ma nawet 10-12 mln odsłon.

– Z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich korzystamy już w kolejnej perspektywie finansowej UE, ale ciągle nie wszyscy jeszcze wiedzą z jakich działań mogą korzystać, jakie środki są już dostępne – opowiada Stefan Krajewski, Członek Zarządu Województwa Podlaskiego, o kulisach powstania spotów reklamowych. – A nam chodziło o pokazanie takich prostych przykładów, opowiadanych prostym językiem. Promocja PROW wynika też z rozporządzeń unijnych, które na kraje członkowskie nakładają obowiązek mówienia o tym co się dzięki dofinansowaniu unijnemu udało zrobić, zmienić. Tak powstał pomysł, aby chwaląc się efektami wdrażania PROW, wykorzystać znaną już markę, głównie wśród młodych osób.



Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich zrealizował cztery filmy z udziałem Antka i Szwagra. Stefan Krajewski nie ukrywa, że dyskusje nad tym, kto powinien zachęcać do korzystania z programów PROW były dosyć burzliwe.

– Doszliśmy jednak do wniosku że wykorzystanie popularności Antka i Szwagra będzie dobrą formą pokazania zalet tego programu. Mieliśmy wprawdzie pewne wątpliwości, bo szwagrowie w swoich filmikach „słownictwa nie oszczędzają”, ale to trochę tak jak z aktorem, który raz gra księdza, raz złodzieja i w każdej roli musi się odnaleźć
– przyznaje Stefan Krajewski.

Sami bohaterowie są przekonani, że ich popularność pozwoli na dotarcie do znacznie szerszej publiczności.

– Często ludzie boją się nowego, zwłaszcza jeśli nie rozumieją niektórych sformułowań – podkreślają zgodnie Antek ze Szwagrem. – A my pokazujemy, że jeśli Szwagier jest to w stanie zrozumieć, to i inni nie będą mieli z tym problemów. I myślimy, że to się sprawdzi.

Filmy zostały zrealizowane przez firmę DreamLightz Studio Maciej Słupski, a całkowity koszt produkcji wyniósł 34 540 zł. Po analizie  zagadnień PROW zrealizowano cztery filmy: 1. LEADER i RLKS (z naciskiem na rozwój przedsiębiorczości), 2. Rolnik jako strażnik przyrody, 3. Krótki łańcuch dystrybucji żywności, 4. Upowszechnienie wyszukiwarki PROW.

Równolegle z premierą filmów (22 listopada) wystartowała nowa strona www.poznajprow.pl, gdzie znajdują się informacje o PROW na lata 2014-2020.


Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Fot. Anna Augustynowicz


dodano: 2016-11-23 07:43:25