Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Ceny pod presją

Z badań w przeszło 20 krajach i 24 różnych branżach wynika, że ponad 80% respondentów ze świata i 90% z Polski odczuwa presję cenową ze strony konkurentów i klientów. Wskaźnik wzrostu presji cenowej dla Polski okazał się najwyższy spośród wszystkich analizowanych krajów.

Z trzeciej edycji międzynarodowego badania Global Pricing Study realizowanego przez firmę Simon-Kucher & Partners wynika, że ponad połowa badanych polskich przedsiębiorstw jest zaangażowana w wojny cenowe. Ich najczęstszymi powodami są: oczekiwania ze strony klientów coraz niższych cen oraz zwiększona konkurencja cenowa zarówno ze strony obecnych konkurentów, jak i podmiotów wchodzących na rynek. 65% polskich firm, które wzięły udział w badaniu, twierdzi, że wie, na jak wiele utraty wolumenu może sobie pozwolić przy podwyżce cen, aby zachować dotychczasowy poziom marży. W rzeczywistości jednak tylko co czwarta z nich potrafi prawidłowo ocenić tę wartość.


Czytaj całość: Harvard Business Review Polska, nr 5/2013, Ceny pod presją. Autorzy: Michał Zimiński, Wojciech Gorzeń


dodano: 2013-05-07 11:56:51