Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Certyfikat wiarygodności, czyli budowanie zaufania w oczach klientów

Zdobycie zaufania klienta jest jednym z największych wyzwań jakie stoi przed przedsiębiorcą. Jest to trudne zadanie, ponieważ na wiarygodność firmy muszą pracować przez długie lata, a jednocześnie mogą ją błyskawicznie stracić. W jaki sposób zbudować zaufanie klientów? – podpowiada Marta Dec, Rzecznik Praw Klienta Centrum Odszkodowań DRB.

Współcześni konsumenci wybierają firmy, które oferują usługi na najwyższym poziomie, wykonywane z pełnym profesjonalizmem. Z tego właśnie powodu przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na potwierdzenie swoich kompetencji. W jaki sposób?

Certyfikat to strzał w dziesiątkę

Jednym ze sposobów, aby zachęcić współczesnego odbiorcę do skorzystania z tego rodzaju usług jest uczestnictwo w różnorodnych programach certyfikacji. Przyznane wyróżnienia sprawiają, że interesariusze czują się pewnie, bezpiecznie i komfortowo, a co najważniejsze wiedzą, że współpracują z ekspertami w swojej dziedzinie. Biura certyfikacji przyznają wyróżnienia firmom, które poprzez działanie w oparciu o najwyższe standardy, nowoczesne produkty i usługi oraz odpowiednie zarządzenie, wyróżniają się na tle konkurencji. Laureaci plebiscytów zobowiązani są do przestrzegania przepisów prawa, jak również uczciwej konkurencji oraz dbałości o rozwój pracowników. Stosunki między nagrodzoną firmą, a jej klientami oparte są na wzajemnym zaufaniu, a podejmowane działania charakteryzują się profesjonalizmem. Dlatego właśnie przyznane wyróżnienia są dla klienta potwierdzeniem tego, że w swojej działalności pracownicy firmy kierują się najwyższymi standardami, a przedsiębiorstwo dynamicznie się rozwija oraz cieszy się uznaniem zarówno partnerów biznesowych, jak również konsumentów.

Informacja kluczem do sukcesu

W dzisiejszych czasach odpowiednie zaprezentowanie firmy powinno być sprawą priorytetową. Szczegółowe informacje dotyczące przedsiębiorstwa, które klient może znaleźć na przykład na stronie internetowej DRB, znacząco zwiększają szanse na wzbudzenie zaufania usługobiorców firmy. Eksponowanie tam wyróżnień może okazać się czynnikiem decydującym o tym, że konsument zakupi dany produkt lub usługę u nas, a nie u konkurencji. Klienci z zasady chętniej korzystają ze wsparcia firm, które uważają za solidne, co jest zrozumiałe
– w końcu każdy z nas woli współpracować z fachowcami. Dlatego właśnie warto zadbać o odpowiednio przygotowaną prezentację firmy umieszczoną na stronie internetowej, w której znajdą się miedzy innymi informacje na temat tego, jakimi wyróżnieniami dysponuje nasze przedsiębiorstwo.

Współcześni konsumenci przywiązują szczególną uwagę do kompetencji firmy świadczących tego rodzaju usługi. Przed wyborem konkretnej firmy, szukają informacji oraz opinii na jej temat m.in. w Internecie czy wśród znajomych. Chcą w ten sposób sprawdzić, czy przedsiębiorstwo cieszy się dobrą opinią i czy swoje zadania wykonuje sumiennie. Dzięki przyznanym wyróżnieniom przedsiębiorcy podkreślają wysoką jakość świadczonych usług, a także umacniają w ten sposób pozycję swojej firmy na rynku oraz budują zaufanie w oczach klientów. 

Marta Dec - Rzecznik Praw Klienta Centrum Odszkodowań DRB


dodano: 2016-10-25 08:04:11