Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Empatia kluczem do efektywnej i satysfakcjonującej współpracy

To już czwarty raz, kiedy na Śląsku będzie możliwość uczestniczenia w warsztatach pozwalających na rozwijanie kompetencji przyszłości. Zajęcia, które zaplanowano na 13 i 14 listopada, organizuje Fundacja na rzecz Inteligentnego Rozwoju przy współpracy z Kołem Naukowym Zarządzania z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz z ekspertami z firmy TENKA.

– Dla nas, praktyków Design Thinking, najważniejsze jest tworzenie innowacji opartych na empatii, dobrej komunikacji oraz uważnym wsłuchiwaniu się w oczekiwane i sygnalizowane potrzeby zmian. Trudno więc przeceniać rolę i znaczenie dyskusji i warsztatów, które zawsze są integralną częścią Design Thinking Week. To właśnie podczas nich często rodzą się nowe idee i pomysły, które potem można przekształcać w gotowe produkty i usługi – wyjaśnia Łukasz Szczęsny, współzałożyciel TENKI, znanej śląskiej firmy wykorzystującej podejście Design Thinking w tworzeniu produktów, usług i marek.

W trzech dotychczasowych edycjach wzięło udział ok. 100 przedsiębiorców, studentów, społeczników i pracowników naukowych śląskich uczelni. Tegoroczna, śląska edycja Design Thinking Week 2018 to dwudniowe warsztaty, podczas których interdyscyplinarne zespoły podejmą wyzwanie rozwiązania problemów społeczności lokalnej. Uczestnicy w czasie praktycznej pracy poznają podstawy procesu Design Thinking, w tym przede wszystkim rolę empatii i współpracy, które są motywami tegorocznego DT Week. Będzie to także okazja do nawiązania ciekawych znajomości z ludźmi z różnych środowisk i branż.

– Nasze spotkania Design Thinking Week z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Za każdym razem zainteresowanie organizowanymi przez nas wydarzeniami przerasta nasze oczekiwania. W tym roku zdecydowaliśmy się poświęcić festiwal tematyce związanej z rozwojem kompetencji przyszłości. W dobie czwartej rewolucji przemysłowej umiejętność rozwiązywania skomplikowanych problemów, myślenie krytyczne, kreatywność, interdyscyplinarna współpraca, empatyczna komunikacja i otwartość na potrzeby innych stają się zasobami podnoszącymi naszą konkurencyjność na rynku pracy. Chcemy o tym mówić głośno i pomagać Polakom rozwijać w sobie te cechy, do czego świetnie nadaje się Design Thinking – powiedziała Joanna Szustakiewicz, koordynatorka merytoryczna Design Thinking Week Polska.

Warto pamiętać, że Design Thinking to podejście, które poprzez wczucie się w rozmowę, obserwowanie, badanie, a przede wszystkim podążanie za użytkownikami pozwala odkryć dotąd nierozpoznane potrzeby i dostosować rozwiązania do tego, czego ostateczny użytkownik rzeczywiście oczekuje. Wszystko to w dobrym klimacie, pracując w zespołach z ludźmi, którzy podzielają naszą pasję, są otwarci i kreatywni.

– Jestem przekonany, że spotkanie w Katowicach będzie okazją do poznania metod tworzenia innowacyjnych rozwiązań, skoncentrowanych na potrzebach i oczekiwaniach odbiorców. Zapraszamy wszystkich, którzy w praktyce chcą poznać podejście Design Thinking. Pokażemy, jak wykorzystujemy tę metodę pracy do przygotowywania koncepcji produktów, usług lub marek – podkreśla koordynator lokalny Design Thinking Week Katowice Łukasz Szczęsny, ekspert z firmy TENKA.

Szczegóły na temat wydarzenia i rejestracji można znaleźć na profilu fundacji na Facebooku oraz na stronie dtweek.com. Między 12 a 18 listopada 2018 r. organizatorzy zapraszają na spotkania w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Częstochowie, Katowicach, Kielcach, Łodzi i Ostrowie
Wielkopolskim.

Źródło: TENKA


dodano: 2018-11-08 07:07:17