Finał Konkursu o Nagrodę Prestiżu RENOMA ROKU - edycja 2015
Konkurs o Nagrodę Prestiżu RENOMA ROKU współorganizują:
Redakcja „Prestiż - relacje gospodarcze”, Centrum Komunikacji Gospodarczej, Urząd Patentowy
Rzeczypospolitej Polskiej i Stowarzyszenie Dziennikarzy RP
12 kwietnia br., w Urzędzie Patentowym
Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie (na zdjęciu poniżej), Kapituła pod przewodnictwem prof.
Katarzyny Majchrzak ogłosiła laureatów Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU 2015. Spośród 151
rekomendowanych kandydatów, zgłoszonych przez uprawnione instytucje organizacje i media, Kapituła
nominowała do nagrody dwunastu przedsiębiorców, wynalazców, firmy i wytwarzane przez nich produkty.
Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach: Przedsiębiorca, Firma, Produkt, Wynalazca i Polityk
otrzymali kryształowe statuetki RENOMA 2015, a laureatom edycji 2012, 2013 i 2014 w kategorii
Przedsiębiorca, Firma i Produkt, którzy potwierdzili i rozwinęli swoje osiągnięcia wręczono Brylanty
do nagrody. Organizatorem konkursu o Nagrodą Prestiżu RENOMA ROKU 2015 są magazyn „Prestiż - relacje
gospodarcze”, pismo poświęcone reputacji polskiej gospodarki i jego wydawca Centrum Komunikacji
Gospodarczej BYRA oraz Stowarzyszenie Dziennikarzy RP i Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej,
którego prezes dr Alicja Adamczak (na zdjęciu powyżej) czyniąc honory gospodarza otworzyła i
powitała wszystkich uczestników uroczystego wręczenia Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU 2015.
Poza nominowanymi do Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU 2015, uroczyste wręczenie nagród i
wyróżnień zaszczycili swoją obecnością honorowi goście, członkowie Kapituły i dziennikarze. Wśród
nich poseł Jerzy Meysztowicz, przewodniczący Komisji Gospodarki i Innowacyjności Sejmu RP;
prof. dr hab. Andrzej Herman, dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością, Kolegium Nauk o
Przedsiębiorstwie SGH; prof. dr hab. Anna Olejniczuk-Merta, Akademia Leona Koźmińskiego i
Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur; Stanisław Sienko, zastępca Prezydent Rzeszowa;
Iwona Kusiak, dyrektor Gabinetu Zarządu Urzędu Marszałkowskiego woj. Lubuskiego; Jerzy
Rożek, prezes zarządu Warszawskiego Domu Technika; Leon Wawreniuk, wiceprezydent
AgroBiznesKlubu; Ryszard Kondratiuk, dyrektor Departamentu Promocji i Wspierania
Innowacyjności UPRP.
15 marca 2016 r. Kapituła Nagrody Prestiżu
RENOMA ROKU w składzie: Przewodnicząca – prof. dr hab. Katarzyna Majchrzak – Kierownik Zakładu
Marketingu Wartości w Instytucie Zarządzania Wartością SGH. Członkowie: dr Alicja Adamczak – Prezes
Urzędu Patentowego RP, prof. dr Ewa Lewandowska-Tarasiuk – Akademia Pedagogiki Specjalnej i
Uniwersytet Polski w Londynie, Andrzej Maślankiewicz – Sekretarz Generalny Stowarzyszenia
Dziennikarzy RP; Witold Juchniewicz – szef WKJ Kancelaria Prawna, Jerzy Byra – redaktor
naczelny "Prestiż - relacje gospodarcze" po analizie wniosków i zasięgnięciu opinii ekspertów
spośród 12 nominowanych przedsiębiorców, wynalazców, firm i wytwarzanych przez nich produktów
wyłoniła laureatów Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU – edycja 2015.
Wyboru nominowanych
Kapituła dokonała spośród 151 kandydatów zgłoszonych przez uprawnione instytucje, organizacje i
media. W każdej kategorii Kapituła przyznała po trzy nominacje. Nominowani zostali zgłoszeni i
rekomendowani do Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU przez Marszałków Województwa Dolnośląskiego,
Kujawsko-Pomorskiego, Lubelskiego, Małopolskiego, Mazowieckiego i Zachodniopomorskiego; Państwową
Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Prezesa Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich;
Redakcje "Agro" i „Świat Lekarza”; Stowarzyszenie AgroBiznesKlub, Stowarzyszenie Wynalazców i
Racjonalizatorów oraz Przewodniczących Oddziałów Stowarzyszenia Dziennikarzy RP.
Nagrody
Prestiżu RENOMA ROKU przyznawane są w czterech głównych kategoriach: I. Przedsiębiorca, II. Firma,
III. Produkt, IV. Wynalazca.
Nagroda specjalna w kategorii Polityk przyznawana jest
kandydatowi nominowanemu przez Kapitułę w oparciu o głosowanie internetowe na portalu
www.prestiz.info.pl.
Nagroda specjalna w kategorii Polityk przyznawana jest kandydatowi
nominowanemu przez Kapitułę w oparciu o głosowanie internetowe na portalu www.prestiz.info.pl. jest
nazwa nagrody pokryta złotą farbą. Bryła kryształu umocowana jest na czarnym, marmurowym postumencie
z wygrawerowanym opisem, również pokrytym złotą farbą - z nazwą laureata i kategorią nagrody. Do
statuetki dołączone jest również eleganckie, czarne etui wyściełane atłasem. Podobne etui ma obok
kryształowy Brylant, umieszczony na szklanym postumencie, o który mogą ubiegać się zdobywcy
Statuetek Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU w kategorii Przedsiębiorca, Firma i Produkt. Natomiast
widoczne powyżej emblematy, to cyfrowe, wektorowe godła nagrody, które laureaci, w poszczególnych
kategoriach, otrzymują w celu wykorzystania w materiałach promocyjnych.
Dlaczego PRESTIŻ, dlaczego RENOMA, dlaczego NAGRODA o takiej nazwie?
Jerzy Byra - redaktor naczelny magazynu „Prestiż - relacje
gospodarcze”
Szanowni Państwo, ponieważ Renoma – synonimicznie reputacja, dobre imię – ma
coraz istotniejszy wpływ na wycenę firmy, na jej wartość rynkową, poziom sprzedaży i relacje z
klientami. Szczególnie osoba szefa. Z badań wynika, że osoba szefa ma w Polsce – w społecznym
odczuciu – bardzo znaczący wpływ nie tylko na reputację (92 proc.), ale i wartość finansową firmy
(86 proc.). Jak się okazuje, Renoma potężnieje na podstawie tego, jak dobrze klienci pojmują
całkowite znaczenie firmy wyrażone przez nie tylko marketing, który ma za zadanie sprzedaż produktu
lub usług w danej chwili, lecz właśnie także przez kierownictwo
firmy. Zatem, skoro to kierownictwo w tak znaczącym stopniu buduje
wiarygodność, renomę i w gruncie rzeczy determinuje zdolność do uczciwego działania i komunikowania
się z otoczeniem – spadek zaufania do kierownictwa może w krótkim czasie doprowadzić do utraty jego
wiarygodności i pozycji. Na przykład burza wokół Trybunału Konstytucyjnego pokazuje, że w przypadku
instytucji publicznych nie trzeba wiele, by utracić wiarygodność i uznanie, a źle przeprowadzony
dialog stwarza problemy, których można było uniknąć. Jeszcze w większym stopniu dotyczy to
działalności gospodarczej. Podważenie reputacji może oznaczać poważny spadek wartości firmy oraz
sprzedaży oferowanych przez nią produktów czy usług. Ma ona olbrzymi wpływ na pozycję rynkową,
wyniki i możliwości działania firmy. Trzeba więc o nią dbać i ciągle zabiegać, gdyż można ją
stracić jednego dnia. A odbudowa raz straconego zaufania nie dość – że dużo kosztuje, bywa – nie do
odrobienia. Dzisiaj wyzwaniem jest też nie tylko kwestia dbania o
renomę, ale także zapobiegania związanym z nią ryzykom, które wzrosły i stały się bardziej złożone
(internet i rozwój mediów społecznościowych). To one sprawiają, że zwiększa się nacisk, by firmy
działały etycznie i w szerszym interesie społecznym. Dlatego tak
ważne jest, w jaki sposób firmy komunikują się w określonym celu – w budowaniu wartości, wspieraniu
sprzedaży, pozyskiwaniu klientów lub konsumentów, usprawnianiu funkcjonowania organizacji.
Komunikacja z otoczeniem nie jest sztuką samą w sobie, ma służyć realizacji konkretnych celów
biznesowych przedsiębiorstwa. Reputację tworzy się bowiem w rezultacie spójnych działań. Między
innymi przez komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Firmy o dobrej reputacji zawsze budzą pozytywne
emocje, są lubiane, cenione i szanowane. I właśnie dlatego, w 2012 roku, uruchomiliśmy nową
inicjatywę, którą nazwaliśmy konkurs o gospodarczą Nagrodę Prestiżu RENOMA ROKU.
W myśl naszego redakcyjnego motta „Żeby działanie miało sens –
jeszcze i to, potrzeba uznania drugiego człowieka”. Jesteśmy bowiem w „Prestiżu” zdania, iż dzisiaj
sam produkt i usługa, choćby najlepsze, nie wystarczy. Klienci i partnerzy chcą wiedzieć więcej o
firmie, która go wyprodukowała lub świadczy usługę, o filozofii jej działania, o kwalifikacjach
szefa, jego zainteresowaniach. Tylko taki przekaz staje się normą interakcji, służy budowaniu
wiarygodności w oczach klientów i partnerów, lojalności i pozytywnemu nastawieniu.
Niestety, Polacy w dalszym ciągu uważają, że chwalenie się
sukcesem szkodzi, że jak wyjdziemy na scenę, to nic z tego dobrego nie będzie. Ale takie myślenie
trzeba zmienić, i my chcemy między innymi tym konkursem. Przez uczestnictwo w konkursie chcemy
przekonać polskiego przedsiębiorcę, że nie należy się chować, że nie należy ciągle walczyć o to, by
być jak najmniej znanym, żeby się nie wychylać, ale wręcz przeciwnie.
Szanowni Państwo, tym bardziej, że my tę nagrodę przyznajemy za
wartości niematerialne. Właśnie za pozytywną ocenę, renomę, reputację, opinię, jaką ma osoba, firma,
produkt wśród ludzi. Tymi ludźmi są zaproszone do współpracy instytucje, organizacje i media, które
rekomendują swoich kandydatów. Dopiero spośród nich Kapituła dokonuje wyboru tych, którzy na to
miano, według określonych kryteriów, zasługują. Są to właściciele i menedżerowie, firmy i produkty
oraz wynalazcy, którym tytuł RENOMA ROKU nadajemy w oparciu o takie wartości jak: wiarygodność,
niezawodność, zaufanie i odpowiedzialność. Za ich postawę, zaangażowanie, wytrwałość i osiągnięcia
gospodarcze, za zdobycie uznania społecznego i wysokiej pozycji biznesowej na rynku.
Szanowni Państwo, za chwilę wybór Kapituły ocenicie Państwo sami.
Za chwilę przedstawimy nominowanych w poszczególnych kategoriach i spośród nich zwycięzców,
laureatów Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU – edycja 2015. dodano: 2016-06-04 09:10:52
|