Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Go Poland, Go Global

– Żeby wyjść w świat nie wystarczy sama technologia, potrzebne jest też pomoc państwa. Szykujemy całą paletę wsparcia eksportowego dla polskich firm, bo widzimy w nich ogromny potencjał rozwojowy – zapowiedział wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Wojciech Fedko 24 października podczas debaty „Polska, Europa, Świat Go Poland, Go Global”.

Wiceprezes PAIiIZ zaznaczył, że wsparcie eksportowe Agencji będzie dopasowane do potrzeb firm na konkretnych rynkach. – Strategie różnicujemy geograficznie, bo nasze interesy są zróżnicowane na danych rynkach, inne jest zapotrzebowanie na rynkach rozwiniętych, inne na wschodzących – mówił wiceprezes Fedko.

Z kolei Iwona Woicka-Żuławska, dyrektor Departamentu Współpracy Ekonomicznej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych zwróciła uwagę na potrzebę zmiany wizerunku Polski. Zaznaczyła, że Ministerstwo stara pokazać kraj jako innowacyjny i twórczy. – To ułatwia kolejnym firmom zaistnienie na obcych rynkach – oceniła dyrektor Żuławska.

Uczestnicy konferencji podkreślali też rolę nowych technologii w zwiększaniu potencjału eksportowego polskich firm. Michał Kot z firmy Siemens zauważył, że innowacją jest często to czego nie widać. – W Polsce funkcjonują 3 fabryki samochodów, ale aż 800 producentów komponentów samochodowych – przypomniał. – To one sprawiają, że produkowane samochody są innowacyjne – dodał.

Eksperci duże znaczenie przypisywali również kształceniu zawodowemu i budowie silnego rynku specjalistów. Michał Kramaż z Google Polska podkreślił, że firma ta stawia na edukację młodych ludzi. – Jeśli my nie będziemy wychodzić w świat to ten świat wejdzie do nas i zabierze nam miejsca pracy – mówił Kramaż. – Dlatego edukujemy młodych studentów, którzy wchodząc na rynek pracy posiadają dodatkowe kompetencje – dodał. Także Agnieszka Ozubko z Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej zwróciła uwagę na rynek specjalistów. – Polskie szkolnictwo zawodowe powinno odpowiadać na potrzeby rynku pracy – zaznaczyła.


Źródło: PAIiIZ. Organizatorem debaty „Polska, Europa, Świat Go Poland, Go Global” był dziennik „Rzeczpospolita” oraz HSBC. Wydarzenie zostało objęte patronatem PAIiIZ.


dodano: 2016-10-26 07:33:47