Kategorie
Kategorie Konkursu
o Nagrodę Gospodarczą Prestiżu RENOMA ROKU
Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU przyznawane są w pięciu głównych kategoriach. Osoby i instytucje zgłaszające mogą zgłosić po 3 kandydatów do każdej z pięciu kategorii: Przedsiębiorca / Firma / Produkt / Wynalazca / Polityk (nagroda specjalna). Formularze zgłoszeniowe dla wszystkich kategorii znajdują się i są do pobrania na stronie www.prestiz.info.pl w zakładce Nagroda Prestiżu / Zgłoszenia.
I. PRZEDSIĘBIORCA
Dla zachowania równych szans na uzyskanie Statuetki RENOMA ROKU przez przedsiębiorców reprezentujących firmy różnej wielkości i branż oraz dla zagwarantowania maksymalnej porównywalności ocen, Statuetki przyznawane są w siedmiu kategoriach:
o Nagrodę Gospodarczą Prestiżu RENOMA ROKU
Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU przyznawane są w pięciu głównych kategoriach. Osoby i instytucje zgłaszające mogą zgłosić po 3 kandydatów do każdej z pięciu kategorii: Przedsiębiorca / Firma / Produkt / Wynalazca / Polityk (nagroda specjalna). Formularze zgłoszeniowe dla wszystkich kategorii znajdują się i są do pobrania na stronie www.prestiz.info.pl w zakładce Nagroda Prestiżu / Zgłoszenia.
I. PRZEDSIĘBIORCA
Dla zachowania równych szans na uzyskanie Statuetki RENOMA ROKU przez przedsiębiorców reprezentujących firmy różnej wielkości i branż oraz dla zagwarantowania maksymalnej porównywalności ocen, Statuetki przyznawane są w siedmiu kategoriach:
- Małe polskie przedsiębiorstwo
- Średnie polskie przedsiębiorstwo
- Duże polskie
przedsiębiorstwo
- Eksporter
- Instytucja finansowa
- Inwestycja zagraniczna
- Gospodarstwo rolne
(podstawą kwalifikacji przedsiębiorcy do pierwszych trzech kategorii
związanych z wielkością firmy są kryteria podane w ustawie z 19 listopada 1999 roku „Prawo
działalności gospodarczej”)
Osoby kwalifikujące się do tej kategorii powinny spełniać m. in. następujące warunki:
Osoby kwalifikujące się do tej kategorii powinny spełniać m. in. następujące warunki:
- komunikowanie i trwałe budowanie wzajemnych relacji z otoczeniem;
- rozwijanie zaufania i wiarygodności z aktualnymi partnerami;
- podejmowanie skutecznych choć niestandardowych decyzji biznesowych mających trwały, pozytywny wpływ na funkcjonowanie i rozwój firmy;
- zrealizowanie strategicznej fuzji rynkowej;
- skuteczne i konsekwentne dążenie do realizacji własnej wizji biznesowej wbrew rynkowemu sceptycyzmowi;
- wprowadzanie na rynek nowatorskich rozwiązań, usług i produktów mogących wpływać pozytywnie na budowanie pozycji firmy wobec konkurencji;
- wykazywanie zdolności i determinacja w przezwyciężaniu kryzysów;
- wyróżnianie się w porównaniu z rówieśnikami w branży;
- zachowanie etyczne;
- wpływ na
wartość finansową firmy.
II. FIRMA
Dla zachowania równych szans na uzyskanie Statuetki RENOMA ROKU przez firmy różnej wielkości i branż oraz dla zagwarantowania maksymalnej porównywalności ocen, Statuetki przyznawane są w siedmiu kategoriach:
- Małe polskie przedsiębiorstwo
- Średnie polskie przedsiębiorstwo
- Duże polskie przedsiębiorstwo
- Eksporter
- Instytucja finansowa
- Inwestycja zagraniczna
- Gospodarstwo rolne
(podstawą kwalifikacji firmy do pierwszych trzech kategorii związanych z wielkością są
kryteria podane w ustawie z 19 listopada 1999 roku „Prawo działalności gospodarczej”)
Firmy kwalifikujące się do tej kategorii powinny wyróżniać się jakością zarządzania, produkcji i usługi, zatrudniania i utrzymania wartościowej kadry, osiągania bardzo dobrych wyników finansowych, zaangażowania inwestycyjnego i dużego stopnia innowacyjności oraz społecznej i środowiskowej akceptacji. W szczególności:
Firmy kwalifikujące się do tej kategorii powinny wyróżniać się jakością zarządzania, produkcji i usługi, zatrudniania i utrzymania wartościowej kadry, osiągania bardzo dobrych wyników finansowych, zaangażowania inwestycyjnego i dużego stopnia innowacyjności oraz społecznej i środowiskowej akceptacji. W szczególności:
- poprzez wykorzystywanie dostępnego kapitału i wiedzy aktywnie angażować się w działalność charytatywną lub edukacyjną oraz wspierać rozwój społeczności lokalnych;
- poprzez działania społeczne i filantropijne skutecznie promować idee i rozwiązania wpływające na poprawę życia społecznego.
Ponadto w kwalifikacji firmy do tej kategorii powinny być brane pod
uwagę:
- miejsce na rynku,
- zachowanie etyczne,
- rozpoznawalność firmy na rynku,
- atrakcyjność,
- wiarygodność,
- komunikacja z otoczeniem.
III. PRODUKT
Dla zachowania równych szans na uzyskanie Statuetki
RENOMA ROKU przez produkty różnych branż oraz dla zagwarantowania maksymalnej porównywalności ocen
produktów, Kapituła w sytuacji dużej ilości zgłoszeń z jednej branży może rozszerzyć kategorię o
daną branżę i przyznać Statuetki produktom w każdej z nowo powstałej kategorii branżowej (np.
Finanse, Teleinformatyka, Produkty Rolno-Spożywcze, Budowlane, Motoryzacja, Kosmetyki, Jachty, Biżuteria, Odzież, AGD, Meble).
Produkty kwalifikujące się do tej kategorii powinny uwzględniać oba składniki reputacji: ekonomiczny i emocjonalny. Wyróżniać się:
Produkty kwalifikujące się do tej kategorii powinny uwzględniać oba składniki reputacji: ekonomiczny i emocjonalny. Wyróżniać się:
- atrakcyjnością,
- jakością,
- konkurencyjnością,
- lojalnością klientów,
- prokliencką orientacją.
IV. WYNALAZCA
Osoby kwalifikujące się do tej kategorii powinny w swojej nowatorskiej pracy spełnić następujące warunki:
- opracować wynalazek, którego projekt zyskał w danym roku wstępne uznanie instytucji zajmujących się rejestrowaniem innowacyjnych projektów w dziedzinie produktu lub technologii;
- projekt wynalazku ze względu na swoje walory innowacyjne ma szanse zostać wdrożony do realizacji;
- wdrożenie projektu stwarza szanse by stał się produktem eksportowym;
- wdrożenie projektu może pozytywnie wpłynąć na budowanie pozycji firmy wobec konkurencji na polskim i zagranicznych rynkach;
- wdrożenie projektu przyczyni się do ochrony środowiska;
- wdrożenie projektu przyczyni się do wykorzystania rodzimych urządzeń, surowców i półfabrykatów.
V. POLITYK
Osoby kwalifikujące się do tej kategorii powinny spełniać m. in. następujące warunki:
- skutecznie wspierać działania prorynkowe;
- wpływać na odbiurokratyzowanie działalności gospodarczej;
- wpływać na stanowienie przejrzystego prawa gospodarczego;
- promować polską gospodarkę za granicą;
- konsekwentnie realizować wyznaczone cele;
- efektywnie podejmować działania usprawniające system gospodarczy;
- wykazywać nieustępliwość i determinację w rozumnym wspieraniu działalności gospodarczej.