Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Logistyczny Lean Management we współpracy z klientem

FM Logistic w porozumieniu z jednym ze swoich klientów, realizuje projekt, którego celem jest usprawnienie procesów związanych z obsługą klienta oraz wyeliminowaniem potencjalnych strat w całym łańcuchu realizowanych dostaw. W projekcie wykorzystywane są narzędzia Lean Management, m.in. wspólne warsztaty, gry symulacyjne oraz grupy zadaniowe.



– To już kolejny projekt Lean Management, zorganizowany wspólnie i na rzecz naszego klienta – mówi Jarosław Urbański, Kierownik ds. procesów w polskim oddziale FM Logistic. – 6 lat temu Zarząd firmy zdecydował o wdrażaniu kultury Ciągłego Doskonalenia w całej firmie. Metodologia ta skupia się wokół potrzeb klienta, więc realizacja tego typu projektów wspólnie z klientami jest naturalnym etapem w jej wdrażaniu. Dla FM Logistic taka forma współpracy z klientami jest normalną praktyką, jednak na rynku usług logistycznych klienci rzadko spotykają się z tak otwartym podejściem. Jesteśmy więc w swoim podejściu pozytywnym wyjątkiem na rynku – dodaje.

W ramach projektu, realizowanego w drugiej połowie 2017 roku odbyły się spotkania i warsztaty podczas których 33 osoby: pracownicy obu firm na co dzień realizujący procesy dostaw towarów w magazynach, sklepach oraz w działach planowania i obsługi klienta, poddali analizie procesy pod kątem występujących strat w procesach. W ten sposób wyodrębniono 325 przypadków marnotrawstw zachodzących w całym łańcuchu dostaw, zarówno po stronie operatora logistycznego jak i podczas transportu, dostaw do sklepów, aż po rozłożenie towarów na sklepowych półkach.

Kolejnym etapem była ocena procesów pod kątem powtarzalności problemów, a także selekcji przypadków marnotrawstw biorąc pod uwagę ich stopień trudności oraz potencjalne korzyści jakie można osiągnąć po ich zlikwidowaniu. Na tej podstawie możliwe było przygotowanie rekomendacji dla pierwszych projektów zmian w najważniejszych procesach. Zarządy obu firm FM już zatwierdziły ich listę co pozwoli na rozpoczęcie prac wdrożeniowych. Ich efekty będą znane pod koniec roku.

Źródło:  FM Logistic Polska


dodano: 2018-02-16 06:47:56