Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Lubię bo polskie

W czwartek 21 listopada Polskie Radio wręczyło po raz trzeci swoje doroczne nagrody dla najlepszych rodzimych produktów i usług w rankingu „Lubię, bo polskie”. Laureatami zostały firmy: PKN Orlen, Polskie Koleje Państwowe, Biotrem, Fabryka Cukierków „Pszczółka” i Sat Revolution. Gala odbyła się w Muzycznym Studiu im. A. Osieckiej w Warszawie, a uroczystość transmitowało Polskie Radio 24.



Celem konkursu „Lubię, bo polskie” jest promowanie rodzimych towarów i usług, a także wspieranie rodzimych przedsiębiorców przyczyniających się do rozwoju polskiej gospodarki. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Minister Edukacji Narodowej, a patronem medialnym wydarzenia była Polska Agencja Prasowa. Główne nagrody w tym roku otrzymały:
  • firma Biotrem Sp. z o.o. za naczynia jednorazowe z otrąb pszennych – w kategorii „Najlepszy polski produkt ekologiczny 2019” (nagroda dla polskiego produktu o największych walorach ekologicznych);
  • Polskie Koleje Państwowe SA za Wspólny Bilet – w kategorii „Najlepsza polska usługa 2019” (nagroda dla przedsiębiorców, którzy są pomysłodawcami i jednocześnie realizatorami nowoczesnych usług);
  • Fabryka Cukierków „Pszczółka” sp. z o.o. za Moniuszkowskie Praliny – w kategorii „Najlepszy polski produkt eksportowy 2019” (nagroda dla przedsiębiorców, którzy mogą pochwalić się produktem eksportowym lub usługą o wyjątkowych walorach lub wyróżniają się wysokimi wskaźnikami sprzedaży na obcych rynkach. Jest to nagroda dla przedsiębiorców skutecznie i ciekawie promujących polskie produkty lub usługi za granicą);
  • SatRevolution SA za pierwszego polskiego satelitę komercyjnego „Światowid” – w kategorii „Produkt innowacyjny 2019” (nagroda dla przedsiębiorców, którzy wprowadzili innowacyjne rozwiązanie – produkt lub usługę, która w przełomowy sposób wpłynęła na zwiększenie konkurencyjności polskich przedsiębiorców na rynku krajowym lub za granicą);
  • PKN ORLEN SA – uznana została „Polską Marką 2019” (nagroda dla przedsiębiorców, którzy zbudowali silną rozpoznawalność swojej marki w Polsce lub za granicą).  
Wyboru zwycięzców Rankingu dokonała specjalnie powołana Kapituła, w której skład weszli: Andrzej Rogoyski – prezes zarządu Polskiego Radia, Andrzej Sadowski – prezydent Centrum im. Adama Smitha, Marcin Roszkowski – prezes Instytutu Jagiellońskiego, dr Artur Bartoszewicz – adiunkt w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej, Cezary Kaźmierczak – prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Sławomir Horbaczewski – doradca gospodarczy. Obradom Kapituły przewodniczył Wojciech Surmacz – prezes Polskiej Agencji Prasowej.

W trakcie gali prezes Andrzej Rogoyski przypomniał, że celem plebiscytu jest promocja najlepszych rodzimych produktów i przedsiębiorstw, które stają się coraz bardziej rozpoznawalne poza granicami Polski. – Ranking „Lubię, bo polskie” wyróżnia te rodzime przedsiębiorstwa, które gwarantują wysoką jakość i są ambasadorami Polski na świecie – uzasadnił prezes Polskiego Radia.


Źródło: Polskie Radio


dodano: 2019-11-22 06:10:36