Wydarzenia
Millenialsi - jak złowić młodych i utalentowanych pracowników Od kilku lat między dużymi, średnimi i małymi firmami zaostrza się
rywalizacja o młodych i utalentowanych pracowników. Badania
międzynarodowego serwisu pracy MonsterPolska.pl pokazują, że Millenialsi
wcale nie chcą pracować jedynie w znanych korporacjach. Najnowsze
badania Monster pokazują co naprawdę liczy się dla przedstawicieli tego
pokolenia i jak ich rekrutować. Millenialsi coraz pewniej wchodzą na rynek pracy. Zarówno ci z tzw. „pierwszej fali” czyli pokolenie Y urodzone w latach 1978-1989, jak i najmłodsi na rynku przedstawiciele pokolenia Z (1990-2000). To oni są obecnie najbardziej pożądanymi pracownikami. Ale jednocześnie wokół nich narodziło się sporo niepochlebnych teorii. W jednej z głośnych publikacji „Time” oskarżył ich o skrajny egoizm. A co naprawdę liczy się dla przedstawicieli tego pokolenia? Millenialsi cenią firmy średniej wielkości Okazuje się, że tylko 15 proc. młodych chce pracować w dużych korporacjach. Aż 45 proc. badanych preferuje średniej wielkości firmy – wynika z badań MonsterPolska.pl. Dla Millenialsów naprawdę liczą się:
Badania MonsterPolska.pl pokazują również, że pracodawcy wciąż nie znają młodych, których chcą zatrudniać. Managerowie zapytani co najbardziej motywuje podwładnych im Millenialsów wskazują przede wszystkim na wysokie zarobki (48% wskazań), podczas gdy z tych samych badań wynika, że jest to kluczowe jedynie dla 27% pracowników z pokolenia Millenium. Bo dla Millenialsów najbardziej liczy się sens pracy i poczucie, że to co robią ma znaczenie. Taką odpowiedź wskazała aż 1/3 badanych przez MonsterPolska.pl pracowników… i tylko 11% managerów. – Te wyniki dobitnie pokazują, że pracodawcy często nie rozumieją potrzeb i priorytetów pracowników z pokolenia Millenium. A tym samym nie potrafią do nich skutecznie dotrzeć – zarówno na etapie konstruowania ogłoszenia o pracę, jak i kreowania stanowiska i zasad współpracy – mówi Bartosz Struzik z MonsterPolska.pl. Co więc robić? Zdaniem ekspertów chcąc zatrudnić i zatrzymać w firmie młodych, trzeba wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. I tak na przykład:
dodano: 2016-08-24 07:27:40 |