Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Nagrody Effie wręczone w Teatrze Wielkim

13 edycja konkursu Effie Awards zakończona. W Teatrze Wielkim w Warszawie, 8 października 2012 r., przyznano tegoroczne nagrody Effie: 3 złote, 25 srebrnych i 15 brązowych. Grand Prix nie przyznano. Najwięcej nagród otrzymały domy mediowe MEC, Mediacom Warszawa i Carat oraz agencja reklamowa DDB Warszawa.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 145 kampanii. Nominacje otrzymało 56.

Złoto otrzymały agencje:

  1. Red8 Adertising i dom mediowy PHD media Direction oraz Carlsberg Polska za kampanię „Najlepsza nagroda po robocie” marki Harnaś.
  2. PZL i dom mediowy Maxus oraz Alior Bank za kampanię „Alior Bank. Wyższa kultura bankowości”.
  3. Publicis i dom mediowy Mindshare oraz Presspublica za kampanię „Inaczej pisane” Uważam Rze.

Najwięcej nagród zdobył dom mediowy MEC: sześć srebrnych i dwie brązowe. Natomiast projektom współprzygotowanym przez Mediacom Warszawa przyznano po trzy srebra i brąz, a tym współtworzony przez Carat - trzy srebra i dwa brązy. Agencja reklamowa DDB Warszawa otrzymała trzy srebra i brąz, a Publicis i BBDO Warszawa - po dwa srebra i brąz.

Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursów branży komunikacji marketingowej. Konkurs nagradza sukcesy rynkowe marek osiągnięte dzięki wdrożonym kampaniom reklamowym. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, a obecnie realizowany w 40 krajach świata. W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.


Fot. Marcin Rusinowski

dodano: 2012-10-09 12:01:00