Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
POLAGRA – to już 33. edycja tej imprezy


W Poznaniu wystartowała kolejna edycja targów POLAGRA. To już 33. edycja tej imprezy. W tym roku są to targi przemysłu spożywczego Polagra Food oraz targi technologii spożywczych, gastronomii i hotelarstwa oraz branży opakowaniowej. Bardzo szybki rozwój branży wymaga zmian w formule. Dlatego kolejna edycja targów POLAGRA Food będzie poświęcona głównie promocji eksportu.



Od dłuższego czasu udział eksportu rolno-spożywczego w ogólnym eksporcie Polski oscyluje wokół 13 proc. Tak było zarówno w 2016 roku, jak i okresie siedmiu miesięcy br. W 2016 roku wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych wyniosła 24,3 mld EUR wobec 23,9 mld EUR rok wcześniej. Polski handel zagraniczny od dłuższego czasu koncentruje się na rynku wspólnotowym. W 2016 roku do państw UE sprzedano towary rolno-spożywcze o wartości 19,8 mld EUR, co oznacza udział na poziomie 81,5. Ponad 60 proc. wartości polskiego eksportu rolno-spożywczego kierowane jest na rynki krajów dawnej „piętnastki”. Wartość eksportu do Wspólnoty Niepodległych Państw wyniosła 1,2 mld EUR i w stosunku do 2015 roku wzrosła o 5,9 proc. sprzedaż towarów rolno-spożywczych. Sprzedaż towarów rolno-spożywczych do Państw WNP w roku 2016 stanowiła 4,8 proc. wartości całego eksportu towarów rolno-spożywczych.



– Nasza żywność jest bezpieczna, dobrej jakości i ma nabywców na całym świecie. Mamy program promocji eksportu polskiej żywności zaplanowany na kilka lat, w ramach, którego finansujemy udziały polskich firm w targach spożywczych, prowadzimy promocję w Azji i Afryce Północnej – mówił Krzysztof Jurgiel, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.



Jacek Bogucki Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi zauważa, że coraz bardziej szukamy lokalnych i tradycyjnych produktów, smaków dzieciństwa i młodości. Szukamy również smaków z innych regionów kraju.



Targi Smaki Regionów trwają w dniach 23-26 września. W tym czasie blisko 200 wystawców – lokalnych producentów z wszystkich polskich oraz pięciu zagranicznych regionów – promuje produkty i potrawy wykonane według tradycyjnych receptur.

Źródło: MTP


dodano: 2017-09-26 07:39:45