Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
PW będzie współpracowała z Ursusem

Politechnika Warszawska razem z Ursus Bus SA chce zaprojektować bezemisyjny, elektryczny autobus. Pojazd ma być konkurencyjny i innowacyjny na rynku polskim i światowym, szczególnie pod kątem parametrów technicznych i finansowych. W tym celu 14 czerwca 2017 roku Politechnika Warszawska zawarła umowę z Konsorcjum Polski E-BUS, reprezentowanym przez Ursus Bus SA w sprawie opracowania projektu nowoczesnego autobusu. Uczelnia podpisała również list intencyjny odnawiający współpracę przy innych projektach z firmą Ursus SA.

Umowę podpisali: prof. Stanisław Wincenciak, Prorektor ds. Rozwoju Politechniki Warszawskiej oraz Tomasz Nita, prezes Ursus Bus SA.

– Nasza uczelnia to wiodący ośrodek naukowo-badawczy, prowadzący prace w zakresie badań podstawowych, rozwojowych i wdrożeniowych oraz udzielający doradztwa technicznego w zakresie nowoczesnych technologii, wykonywania ekspertyz, opinii naukowych m.in. z zakresu budowy pojazdów, rozwiązań z obszaru elektromobilności i nowoczesnych materiałów – powiedział prof. Stanisław Wincenciak.

– Ursus Bus SA dysponuje znaczącym doświadczeniem w projektowaniu i budowie bezemisyjnych autobusów oraz trolejbusów miejskich. Głównym celem spółki jest innowacyjne podejście do elektromobilności, jednego z najbardziej zaawansowanych sektorów transportu publicznego. Spółka współpracuje z renomowanymi partnerami, zarówno naukowymi, jak i komercyjnymi w rozwoju pojazdów elektrycznych – podkreślił Tomasz Nita.


Dodatkowo Ursus SA i Politechnika Warszawska sygnowały list intencyjny, który odnawia współpracę przy innych projektach, a także zapewnia kontynuację wymiany doświadczeń, współpracę ekspercką oraz promowanie przedsiębiorczości  i innowacyjności. Porozumienie dotyczy również realizacji projektu konstrukcji przekładni przełączanej pod obciążeniem do ciągników o mocy 80-115 KM.  Dokument podpisali: prof. Stanisław Wincenciak oraz Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu Ursus SA.

– Żaden poważny producent ciągników, żadna poważna firma mająca ambicje motoryzacyjne nie może funkcjonować bez wsparcia wiodących uczelni, a taką niewątpliwie jest Politechnika Warszawska. Doświadczenie i wiedza uczelni pozwoli nam zrobić krok milowy i stać się w krótkim czasie bardzo konkurencyjną firmą. Niezwykle istotną kwestią w rozwoju jest elektromobilność. Ponieważ silnik spalinowy nie jest już jedynym technologicznym rozwiązaniem, mamy obecnie szansę zaistnieć na rynkach europejskich z elektrycznymi autobusami i samochodami dostawczymi – powiedział Karol Zarajczyk.

Umowa zakłada opracowanie projektu polskiego bezemisyjnego autobusu elektrycznego najnowszej generacji. Współpraca przewiduje także wzajemne wsparcie badawczo-rozwojowe obecnych i przyszłych działań konsorcjum. Istotnym elementem podpisanej umowy jest wykorzystanie potencjału uczelni, w szczególności kadry dydaktycznej oraz najbardziej uzdolnionych studentów. Sygnatariusze będą brali udział w badaniach i symulacjach związanych z testowaniem proponowanych przez konsorcjum rozwiązań. Dzięki współpracy kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego.

Źródło: Politechnika Warszawska


dodano: 2017-06-20 06:43:22