Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Pomorskie promuje się w Cannes

Województwo pomorskie po raz kolejny bierze udział w targach MIPIM w Cannes. Na stoisku regionu zaprezentują się: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Rumia i Pruszcz Gdański wraz ze swoimi najważniejszymi projektami inwestycyjnymi. Impreza, to już 30. edycja największych w Europie targów inwestycyjnych, potrwa do piątku, 15 marca 2019 r.



Targi MIPIM w Cannes już od 30 lat przyciągają największych inwestorów z branży nieruchomości komercyjnych, przedstawicieli funduszy inwestycyjnych, deweloperów, liderów politycznych i włodarzy miast z całego świata. Łącznie ponad 25 tys. uczestników reprezentujących ponad 100 państw.

Co w tym roku w ofercie?

– Tegoroczna oferta naszego regionu jest równie bogata i różnorodna jak w poprzednich latach. Łącznie zaprezentujemy blisko 520 hektarów powierzchni inwestycyjnych na terenie całego województwa, w tym tereny przeznaczone pod produkcję i logistykę, branżę hotelarską, rekreacyjną oraz mieszkaniową – mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.

Na targach MIPIM Gdańsk zamierza wypromować zagospodarowanie Młodego Miasta, obszarów objętych rewitalizacją, takich jak: Dolne Miasto czy Nowy Port, oraz terenów znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie gdańskiego portu, związanych ze wzrostem przeładunków na terminalu DCT. W Gdyni pod budowę hoteli o wysokim standardzie przeznaczone są działki pasie nadmorskim. Ponadto, podczas tej edycji targów Gdynia zostanie wyróżniona prestiżowym tytułami Miasto Przyszłości 2019/2020 oraz Miasto z najlepszym potencjałem ekonomicznym 2019/2020.

Rumia zaprezentuje aż 130 hektarów terenów inwestycyjnych przeznaczonych pod przemysł, usługi i logistykę. Także Pruszcz Gdański posiada będzie szeroką ofertę terenów inwestycyjnych, przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową, usługową, produkcyjną oraz logistykę. Natomiast Sopot przygotowuje się do sprzedaży pod usługi kuracyjno-uzdrowiskowe nieruchomości w pasie nadmorskim w bezpośrednim sąsiedztwie Zdroju św. Wojciecha, czyli źródła sopockiej solanki.

Poprzednie lata pokazały, że relacje biznesowe nawiązywane w Cannes skutkują nowymi inwestycjami w naszym regionie. Dla Gdańska wśród dotychczasowych efektów spotkań w trakcie targów było m.in. wybudowanie Galerii Bałtyckiej przez firmę ECE, biurowca Tryton przez grupę Echo Investment czy zabudowa targów Rakowego i Siennego przez firmę Multi Development.

Podczas targów w Cannes promowane były też wielkie projekty miejskie, takie jak Wyspa Spichrzów w Gdańsku, Sea City i Międzytorze w Gdyni oraz dziesiątki hektarów powierzchni inwestycyjnych przeznaczonych pod logistykę. Przykładowo, Rumia nawiązała współpracę z firmą Panattoni, która dzisiaj buduje w jej granicach centrum logistyczne.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa pomorskiego / Marcin Szumny


dodano: 2019-03-13 06:00:53