Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Przyszedł czas na rozwiązania społecznościowe w rekrutacji


Duże zapotrzebowanie na kadrę w bankowości nie idzie w parze z rosnącą dostępnością kandydatów, dlatego firmy coraz częściej stawiają na nowe rozwiązania, gwarantujące najwyższą jakość w rekrutacji. Między innymi BOŚ Bank, jako pierwsza instytucja bankowa w Polsce, zdecydował się na outsourcing platformy rekrutacyjnej, w tym zakładki „Kariera” i programu poleceń rekrutacyjnych.



Jak wynika z danych ShareHire, który odpowiada za realizację projektu, w ciągu trzech miesięcy funkcjonowania platforma przyciągnęła więcej aplikujących niż wcześniejsze narzędzia.

– Instytucje finansowe, w tym zwłaszcza banki, wykazują duże zainteresowanie usługą outsourcingu poleceń rekrutacyjnych. Sektor finansowy jest jednym z tych, który najmocniej odczuwa skutki rozgorzałej na rynku pracy walki o kandydata. Wygrać starcie o najlepszych mogą Ci, którzy postawią na skuteczne rozwiązania. BOŚ Bank, z którym współpracujemy od listopada, postawił na kompleksową usługę. Ich platforma rekrutacyjna, której obsługą się zajmujemy, łączy funkcję strony „Kariera” z programem poleceń rekrutacyjnych. W sumie całość składa się z aż sześciu modułów. I już teraz widzimy, że rozwiązanie jest bardzo efektywne – mówi Łukasz Małecki, prezes zarządu ShareHire, pierwszej firmy w Polsce zajmującej się outsourcingiem programów poleceń rekrutacyjnych.

Z raportu amerykańskiej platformy rekrutacyjnej Jobvite „Recruiter Nation Survey” wynika, że zdaniem aż 95% rekruterów walka o pracownika w najbliższych latach będzie jeszcze trudniejsza, a konkurencja między firmami bardziej zaciekła. Co zrobić w tak trudnym otoczeniu? Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na skuteczne i kompleksowe rozwiązania, takie jak programy poleceń rekrutacyjnych. Według trzech na czterech rekruterów (72%) to właśnie one stanowią najlepszy sposób pozyskiwania kandydatów. I choć można budować takie narzędzie własnymi siłami, często lepszym i tańszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania zewnętrznemu partnerowi. Outsourcing w tym obszarze posiada kilka zalet, m.in. partner taki jak ShareHire odpowiada za wypłacanie nagród za polecenia, pomaga zoptymalizować budżet w tym zakresie czy dostosowuje plany nagród za skuteczne polecenia w powiązaniu z retencją i wynikami produktywności pracowników.

Bank inny niż wszystkie, także w rekrutacji

Skuteczne pozyskiwanie kandydatów do pracy wymaga działania na wielu polach. Samo opublikowanie ogłoszenia o pracy to zdecydowanie za mało, aby przyciągnąć najlepszych. Wiedzą o tym doskonale w branży finansowej, która w ubiegłym roku opublikowała rekordową ilość ofert pracy. Stąd banki i instytucje finansowe poszukają nowych, innowacyjnych rozwiązań w obszarze rekrutacji, nie bojąc się przy tym przekazać tego zadania zewnętrznemu partnerowi.

Ostatnio na taki krok zdecydował się BOŚ Bank, który zgodnie ze swoim hasłem „Bank inny niż wszystkie”, jako pierwszy w Polsce postawił na całkowity outsourcing swojej platformy rekrutacyjnej. Programy poleceń rekrutacyjnych to nowoczesna i skuteczna alternatywa dla tradycyjnych źródeł pozyskiwania kandydatów lub ich uzupełnienie.
Programy poleceń rekrutacyjnych to nowoczesna i skuteczna alternatywa dla tradycyjnych źródeł pozyskiwania kandydatów lub ich uzupełnienie. Pozwalają na redukcję kosztów rekrutacji – w przypadku kadry specjalistycznej nawet o prawie 70%, przy jednoczesnym wzroście efektywności – ok. 25% aplikacji pozyskiwanych przez firmę w ramach programu, to finalnie zatrudnieni kandydaci. Dodatkowo, to narzędzie employer branding – jedna osoba aktywnie polecająca w programie to ponad 100 odsłon oferty, m.in. w kanałach social media. Społecznościowy charakter rozwiązania sprawia, że w odróżnieniu od wewnętrznych programów poleceń pracowniczych, pracownicy to nie jedyne, ale jedno z wielu źródeł poleceń. Społeczność firmy mogą tworzyć m.in. byli pracownicy, praktykanci i stażyści, rekruterzy, klienci czy fani marki w kanałach social media.
Pozwalają na redukcję kosztów rekrutacji – w przypadku kadry specjalistycznej nawet o prawie 70%, przy jednoczesnym wzroście efektywności – ok. 25% aplikacji pozyskiwanych przez firmę w ramach programu, to finalnie zatrudnieni kandydaci. Dodatkowo, to narzędzie employer branding – jedna osoba aktywnie polecająca w programie to ponad 100 odsłon oferty, m.in. w kanałach social media. Społecznościowy charakter rozwiązania sprawia, że w odróżnieniu od wewnętrznych programów poleceń pracowniczych, pracownicy to nie jedyne, ale jedno z wielu źródeł poleceń. Społeczność firmy mogą tworzyć m.in. byli pracownicy, praktykanci i stażyści, rekruterzy, klienci czy fani marki w kanałach social media.Składa się ona w sumie z aż sześciu modułów. Pierwszy to zakładka „Kariera”, na której kandydaci mogą wyszukiwać aktualne oferty pracy, zapoznać się z firmą i wyznawanymi przez nią wartościami. Drugi to wewnętrzny programy poleceń rekrutacyjnych,  skierowany do pracowników. To właśnie ludzie znajdujący się w firmie polecają najskuteczniej, a jakość ich rekomendacji jest najwyższa. Trzeci to zewnętrzny program poleceń rekrutacyjnych, umożliwiający polecenia szerokiej społeczności, m.in. byłym zatrudnionym, rekruterom czy fanom marki w social media. Zewnętrzny program poleceń to świetne narzędzie budowania marki pracodawcy, generowania zasięgu w mediach społecznościowych czy zwielokrotnienia ilości spływających CV. W obu jednak przypadkach, system poleceń, dzięki prostemu mechanizmowi generowania linków do konkretnych ofert pracy, pozwala na zaktywizowanie biernych kandydatów, których polecenie aktywizuje. Czwarta składowa platformy to samodzielny system śledzenia aplikacji, przystosowany do zintegrowania z każdym systemem zarządzania procesami rekrutacyjnymi (ATS). Piąty to moduł CSR umożliwiający przeznaczanie całości lub części nagród za polecenia rekrutacyjne na cele realizowane przez Fundację BOŚ Banku. Natomiast ostatnia składowa to stała pomoc i pełna obsługa programu przez ShareHire, czyli usługodawcę.

– Decydując się na outsourcing platformy rekrutacyjnej zależało nam na tym, aby wspierać nasze główne hasło, czyli „Buduj z nami bank inny niż wszystkie”. Chcieliśmy zwrócić uwagę potencjalnych kandydatów nie tylko na naszą ofertę jako pracodawcy, ale też misję i wartości.  Zintegrowanie strony „Kariera” z system poleceń to kilka korzyści. Pozyskujemy więcej aplikacji, zapewniamy sobie lepsze dopasowanie kandydatów do zamieszczanych w systemie stanowisk, a dodatkowo wspieramy naszą markę pracodawcy – mówi Robert Łęcki, menadżer zespołu rozwoju zasobów ludzkich w BOŚ Banku.

Rekrutacja buduje markę pracodawcy

Platforma rekrutacyjna BOŚ Banku, której elementem składowym jest program poleceń rekrutacyjnych, pozwala nie tylko zwiększyć liczbę aplikacji i dopasowanie kandydata do oferty pracy. W większości przypadków wzmacnia się również marka pracodawcy. W jaki sposób?

– Warto pamiętać o tym, że osoba, która poleca pracę w danej firmie, najczęściej robi to z przekonaniem, że w tym przedsiębiorstwie warto pracować. Ta forma promocji działa skuteczniej niż jakakolwiek reklama. Dodatkowo, atrakcyjna prezentacja oferty stymuluje aktywność taką jak komentarze, udostępnienia, polubienia. A to oznacza zwiększenie zasięgu – mówi Łukasz Małecki, prezes zarządu ShareHire.

Źródło: ShareHire – pierwsza firma w Polsce i jedna z pierwszych na świecie zajmująca się outsourcingiem programów poleceń rekrutacyjnych.
 

dodano: 2017-03-07 07:00:41