Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Pylon wchodzi na rynek niemiecki

Pylon SA – wiodący polski producent wysokiej jakości zestawów oraz obudów głośnikowych, notowany od 2013 roku na rynku NewConnect – wchodzi na rynek niemiecki. Od kwietnia 2016 roku kolumny Pylon Audio są dostępne w sprzedaży w Max Schlundt w Berlinie, jednym z największych salonów audio w Niemczech. Intensyfikacja działań eksportowych za zachodnią granicą Polski to efekt realizowanego przez Pylon SA – we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) – programu GO_GLOBAL.PL, w ramach którego spółka pozyskała dofinansowanie, przeznaczone na komercjalizowanie produktów polskich firm na rynkach zagranicznych.

Kontrakt z pierwszym niemieckim dystrybutorem to dopiero początek szerszej ekspansji Pylon SA na tym rynku. Na początku maja 2016 polski producent zaprezentuje się podczas High End Society w Monachium – wydarzenia, które zyskało status jednych z najbardziej opiniotwórczych targów audio show w Europie. Przedstawienie marki Pylon Audio podczas branżowej imprezy o charakterze międzynarodowym ma na celu nie tylko rozszerzenie dotychczasowej sieci dystrybucji i nawiązanie nowych kontaktów handlowych, ale również propagowanie marki Pylon Audio wśród klientów indywidualnych z całego świata.

Plany eksportowe Pylon SA na lata 2016-2020 obejmują – poza obsługiwanym już rynkiem niemieckim i norweskim – również Austrię i wybrane kantony Szwajcarii. Kolejnym etapem ekspansji zagranicznej polskiego producenta ma być sprzedaż zestawów głośnikowych Pylon Audio we Francji, Wielkiej Brytanii oraz Czechach. Jednocześnie Pylon S.A. prowadzi zaawansowane rozmowy handlowe z zagranicznymi partnerami w zakresie seryjnych zamówień na obudowy głośnikowe.

– Po pozytywnym przyjęciu produktów Pylon Audio przez polskich konsumentów, równolegle do rozwoju sieci sprzedaży w Polsce intensyfikujemy działania eksportowe. Ich głównym celem – ze względu na specyfikę branży audio – jest zbudowanie stałych kanałów dystrybucyjnych marki Pylon Audio na rynkach zagranicznych. Od 2015 roku jesteśmy obecni w Norwegii, a teraz koncentrujemy się na obecności naszych produktów w Niemczech. Należy pamiętać, że to dopiero początek naszej europejskiej ekspansji – wskazuje Mateusz Jujka, prezes zarządu Pylon SA.

Poza aktywnymi działaniami sprzedażowymi, Pylon SA inwestuje równolegle w rozwój infrastruktury produkcyjnej oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne. Dzięki wsparciu EBC Incubator Sp. z.o.o. oraz PARP, w marcu 2015 roku spółka uruchomiła produkcję przetworników elektroakustycznych sygnowanych marką Pylon Audio, a już niespełna rok później wypuściła na rynek pierwsze zestawy głośnikowe wyposażone w autorski osprzęt. Producent przygotowuje się również do przeniesienia jeszcze w 2016 roku całej produkcji do nowego, własnego zakładu w Jarocinie, który został kupiony w styczniu 2016 roku za kwotę 2,5 mln zł.

– Rozwój Pylon SA i marki Pylon Audio, zwłaszcza w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy, nie byłby możliwy bez naszych akcjonariuszy oraz inwestorów. Przeprowadzone dotychczas z ogromnym sukcesem emisje akcji oraz skuteczne pozyskiwanie kapitału w ramach projektów realizowanych wspólnie z EBC Incubator Sp. z.o.o., NCBiR czy PARP dają nam doskonałą perspektywę do dalszego budowania konkurencyjności rynkowej Pylon Audio, a w efekcie do konsekwentnego umacniania pozycji Pylon SA na rynku kapitałowym. Żeby osiągnąć założone cele niezbędne będą nie tylko kolejne, planowane przez nas inwestycje w zakresie badań i rozwoju, ale również strategiczna – w kontekście tworzenia przewag technologicznych Pylon Audio i obsługi projektów z zakresu B+R, zwłaszcza w przypadku znaczącej intensyfikacji działań w tym obszarze – rozbudowa struktury biznesowej i operacyjnej Pylon SA. Analizujemy przy tym najbardziej optymalne dla rozwoju naszej spółki rozwiązania, o których będziemy na bieżąco informować – dodaje Mikołaj Rubeńczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Pylon SA.


Źródło: Materiały prasowe


dodano: 2016-04-27 09:45:49