Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym medium w lipcu

W lipcowym rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajął dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając m.in. Onet.pl i TVN24 – podaje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się Wirtualna Polska oraz RMF FM.



Prasa

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą i Dziennik Gazetę Prawną. Rzeczpospolita zawdzięcza swoją wysoką pozycję informacjom na temat referendum konstytucyjnego oraz afery GetBack, dotyczącej tego, że spółka miała mieć wgląd do adresów Polaków z chronionej bazy PESEL.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem były „Sieci Prawdy”. Pozycję lidera tygodnik zawdzięcza wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim. Na drugim miejscu znalazł się dwutygodnik „Wspólnota”, a trzecie miejsce zajął „Newsweek”.

„Forbes” znalazł się na pierwszym miejscu wśród miesięczników. Drugie i trzecie miejsca należą kolejno do miesięczników „Press” oraz „Playboy”.

Telewizja

TVN24 zajęło pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVP Info.

Radio

RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych dzięki echom wypowiedzi Kornela Morawieckiego, informacjom na temat ustawy IPN i sporu o Sąd Najwyższy. Radio wyprzedziło PR1 oraz TOK FM.

Portale internetowe

Najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym został Onet.pl za sprawą informacji o reformie sądownictwa w Polsce. Kolejne pozycje zajęły Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.

Media ekonomiczne

Dziennik Gazeta Prawna znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. Puls Biznesu oraz „Forbesa”.

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków. Kolejne miejsca należą do Gazety Krakowskiej oraz Głosu Wielkopolskiego.


Badanie przeprowadzono na podstawie 26 008 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 lipca 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 26 727 razy (21 184 razy w portalach, 3 305 razy w prasie, 1 665  w telewizji i 573 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów. Autor: Magdalena Tokaj.


dodano: 2018-08-16 06:14:30