
Wydarzenia
Sektor usług dla biznesu pod presją ![]() Najważniejszym czynnikiem warunkującym rozwój sektora jest dostępność kadr. – Jeszcze niedawno miesięcznie zatrudnialiśmy 20 osób dziennie, obecnie 10, mimo potrzeb. Nie ma skąd brać specjalistów. Brakuje nam osób nie po uniwersytetach, ale z wykształceniem specjalistycznym – wskazuje Agata Witczak, Site&HR Head w Thomson Reuters. – Potrzebujemy przede wszystkim osób z kompetencjami, znających dwa języki i ogarniętych. Nie jest jednak łatwo ich znaleźć – podkreśla Remigiusz Wojciechowski, dyrektor zarządzający w firmie Bayer. Firmy chętnie zatrudniają obcokrajowców, coraz ważniejszą kwestią jest też dla nich zmniejszenie rotacji. – Dlatego rośnie rola działów personalnych w firmach. To one dbają o doświadczenie pracowników, pomagają im się rozwijać, dbają o zadowolenie z pracy – komentuje Agata Witczak. Ważnym wyzwaniem dla sektora zdecydowanie będzie automatyzacja i robotyzacja. – Z moich analiz wynika, że kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy w Polsce w sektorze usług może zniknąć w związku z robotyzacją – wskazuje Wojciech Tyborowski, dyrektor Agencji Rozwoju Pomorza. – Pojawią się jednak inne stanowiska i potrzebne usługi, zwłaszcza w IT – odpowiada na to Jacek Fijałkowski, Country Operation Head w Wipro Poland. Obecnie poza twardymi umiejętnościami w branży liczy się też np. znajomość języków obcych, co daje przewagę Polsce nad np. Indiami. – W przyszłości jednak automatyczne tłumaczenia symultaniczne sprawią, że ta przewaga konkurencyjna zniknie. Nie wiadomo jak to wpłynie na branżę – podkreśla Fijałkowski. Branża doświadcza też negatywnych skutków zmian legislacyjnych, presji ze strony rosnącej globalnej konkurencji oraz niepewności związanej z globalnymi zmianami, których skutki trudno przewidzieć.
Źródło i więcej informacji: www.efni.pl dodano: 2017-09-29 07:28:32 |