Wydarzenia
Top Marka 2020 Magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przygotowały raport „Top Marka” 2020, czyli ranking najsilniejszych brandów w mediach. Po raz trzeci badanie Top Marka objęło aż 500 marek z 50 branż. Pierwsze pięć miejsc zajęły: „Gazeta Wyborcza”, OLX, PKO BP, Bank Pekao i PGE. Tuż za top 5 ponownie znalazł się brand prasowy – „Super Express”. Pierwszą dziesiątkę najsilniejszych marek zamykają brandy telewizyjne: TVN oraz Polsat. XIII edycja raportu „Top Marka” objęła materiały z prasy, internetu i social mediów opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku – łącznie ponad 97 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych. W badaniu wyselekcjonowano 50 branż (m.in. banki, biura podróży, e-commerce, energetyka, farmacja, FMCG, instytucje kulturalne, consulting, motoryzacja, media, gry, RTV i AGD, targi, telekomunikacja, transport, uczelnie) najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których było najwięcej wzmianek. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile brandu. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek poddanych badaniu. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2020. Na badaną w "Top Marce" siłę marki składają się: liczba publikacji, ich impact oraz wskaźnik sentymentu.
Źródło: www.press.pl (KB) dodano: 2020-11-04 06:41:00 |