Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Triggo zakłada debiut na NewConnect do końca 2021 roku

Triggo SA, spółka, która opracowała innowacyjny w skali globalnej pojazd elektryczny będący odpowiedzią na problem korków i braku miejsc parkingowych, rozpoczęła pilotaż w Wielkiej Brytanii. Jego istotą są testy zdalnego sterowania pojazdem przeprowadzane przez firmę Imperium Drive, wybraną jako jednego z partnerów budowy inteligentnego miasta Milton Keynes. Triggo pracuje nad rozpoczęciem kolejnych testów pilotażowych w Polsce i Europie, przygotowuje założenia produkcji seryjnej i spodziewa się debiutu na rynku NewConnect do końca 2021 roku.



Współpraca między spółką Triggo a Imperium Drive polega na wykorzystaniu pojazdu na potrzeby testów zdalnego przebazowywania, tj. koncepcji wpisującej się w założenia rozwojowe miasta Milton Keynes, położonego ok. 50 mil od Londynu. Wybór polskiej firmy wynika z zastosowanego w pojeździe układu sterowania cyfrowego typu Drive-by-wire. Pozwala on sterować pojazdem zdalnie bez dodatkowej ingerencji w konstrukcję, czyniąc Triggo jedynym pojazdem przystosowanym do zdalnego sterowania. Zadaniem Imperium Drive jest implementacja swojego oprogramowania oraz hardware do układu sterowania Triggo (brak konieczności dodatkowych modyfikacji pojazdu). Testy pilotażowe potrwają do końca 2021 roku. Intencją zarządu Triggo jest dalsza kontynuacja współpracy z partnerem wraz z rozwojem projektu inteligentnego miasta Milton Keynes.

– Zgodnie z założeniami strategicznymi, rozpoczynamy testy pilotażowe naszego pojazdu. Pierwszym partnerem jest Imperium Drive – podmiot wybrany przez brytyjski rząd do programu 5G Create – realizowanego w Milton Keynes. Nasz pojazd jest testowany pod kątem zdalnego sterowania i już teraz z sukcesem Triggo przebazowywane jest po wyznaczonym terenie w Milton Keynes. Pilotaż ten jest dla nas szczególnie ważny, gdyż przybliża Triggo do wdrożenia praktycznej koncepcji Mobility-on-Demand. Dzięki niej użytkownik nie będzie musiał szukać najbliższego, wynajmowanego pojazdu. Za pomocą aplikacji na telefonie zamówi Triggo pod dany adres, a teleoperator doprowadzi pojazd do wskazanego celu. Jest to przełomowa usługa dająca użytkownikom niespotykaną dotąd wygodę korzystania z usług współdzielenia. Nie można również zapominać o wyjątkowej rentowności, którą cechuje się Mobility-on-Demand – mówi Rafał Budweil, Prezes Zarządu Triggo SA.

Miasto Milton Keynes wspólnie z partnerami biznesowymi prowadzi program 5G Create, obejmujący szereg działań dotyczących wykorzystania sieci 5G w usługach mobilności. Testom poddawane są autonomiczne pojazdy – zarówno do transportu ludzi, jak i towarów oraz wykorzystanie pojazdów bezzałogowych, w tym dronów (transport drobnych towarów, bezpieczeństwo i nadzór itd.). Do partnerów projektu należą m.in. takie podmioty jak BT, Appyway Parking, RDM, Imperium Drive, Metaswitch, MK Dons, Neutral Wireless, City Fibre, Smart City oraz Connected Places and Satellite Applications Catapults.

– W najbliższym czasie spodziewamy się debiutu naszej spółki na rynku NewConnect. Obecność na giełdzie wzmocni naszą wiarygodność, przejrzystość biznesu i umożliwi inwestorom partycypację we wzroście wartości Triggo. Podtrzymujemy wcześniejsze plany operacyjne i strategiczne, a pilotaż na Wyspach Brytyjskich jest realizacją jednej z zapowiedzi z okresu IPO
– dodaje Rafał Budweil.

Spółka w maju br. przeprowadziła publiczną ofertę akcji, z której pozyskała 6,3 mln zł przeznaczone na realizację kluczowych działań poprzedzających rozpoczęcie seryjnej produkcji. Ofertą było objętych 45,5 tys. akcji o cenie 138 zł, co odpowiada wycenie spółki na poziomie 215 mln zł. Główny cel emisyjny dotyczył wydatków na produkcję pilotażową. Drugim było zakończenie prac w zakresie uzyskania homologacji europejskiej L7e-CP oraz opracowania wersji homologacyjnej L5 (pozwalającej na użytkowanie Triggo w takich lokalizacjach jak Kalifornia i znaczna część innych stanów USA). Trzeci cel stanowi przygotowanie wdrożenia produkcyjnego. Planowane jest ono w Polsce w oparciu o istniejące zasoby produkcyjne podwykonawców lub przy użyciu zbudowanej od podstaw infrastruktury spółki.

– Strategicznymi odbiorcami pojazdu Triggo będą operatorzy platform usług wynajmu środków transportu w ramach rynku Mobility-as-a-Service (MaaS) oraz operatorzy profesjonalnych flot pojazdów. W dalszej perspektywie będą to usługi Mobility-on-Demand, również w obrębie własnych platform zlokalizowanych w europejskich metropoliach. Co ważne, prowadzony w UK pilotaż potwierdza wymagane cechy użytkowe Triggo oraz jego atrakcyjność pod kątem specyfiki takich usług. Trzecim filarem komercjalizacji będzie sprzedaż licencji związanej z wdrażaniem produkcyjnym i sprzedażą pojazdów
szczególnie na odległych 
i trudnych do bezpośredniego zaadresowania rynkach – podsumowuje Rafał Budweil.

Wg raportu IDTechEX, rynek elektrycznych mikrosamochodów MEV (kwadrycykle lub samochody segmentu A-sub) może osiągnąć w 2025 roku ponad 25 mld EUR. Z kolei prognozy rynkowe firmy Frost & Sullivan wskazują, że sprzedaż MEV osiągnie w 2030 r. poziom 1,8 mln sztuk. Dla porównania ponad 1,7 mln sztuk sięgnęła łączna sprzedaż pojazdów BEV+PHEV w Europie i USA w 2020 r. Według danych Berg Insight AB, w 2023 roku liczba użytkowników carsharingu, ma osiągnąć blisko 227 mln osób, co daje średnioroczne tempo wzrostu bazy użytkowników na poziomie 35 proc. Z kolei Frost&Sulilvan ocenia, że liczba pojazdów wykorzystywanych we flotach Mobility-as-a-Service wzrośnie z 300 tys. szt. w 2018 r. do 1,1 mln szt. w 2030 r., Według wyliczeń ośrodka Brand Essence Market Research całkowita wartość rynku car-sharing w skali globalnej na koniec 2018 r. wyniosła ok. 5,4 mld USD. Do końca 2025 r. branża ma wzrosnąć do blisko 11 mld USD.


Triggo - polski, innowacyjny i w pełni elektryczny pojazd, który dzięki swojej unikatowej konstrukcji łączy zalety wysokiej mobilności i łatwości parkowania jednośladów, z bezpieczeństwem i komfortem samochodów miejskich. Dzięki opatentowanej konstrukcji przedniego zawieszenia o zmiennej geometrii Triggo może złożyć przednie koła, redukując tym samym szerokość pojazdu z 148 cm do 86 cm, co pozwala przejechać przez napotkany korek oraz zaparkować na niewielkiej przestrzeni. Zmiana trybu jazdy odbywa się za pośrednictwem przycisku i z punktu widzenia kierowcy jest procesem nieodczuwalnym. Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie przyszłościowych usług współdzielenia środków transportu oraz elektromobilności na największych metropolitarnych rynkach świata.


dodano: 2021-11-04 07:42:39