Udany debiut polskiej marki odzieżowej na jednej z najdroższych ulic handlowych świata
Marka Reserved zaliczyła udany debiut na brytyjskim rynku
– informuje gdańska firma LPP, do której należy odzieżowy brand. Londyńska Oxford Street, gdzie
znajduje się nowo otwarty salon, to jedna z najbardziej prestiżowych ulic handlowych na
świecie, którą co roku odwiedza nawet 120 milionów osób. Równolegle ruszyła też sprzedaż internetowa
marki na rynku brytyjskim. To poważny i duży krok w kierunku ekspansji LPP na globalnym
rynku, na którym firma zapowiada dalszy rozwój.

– Chcemy, żeby firma LPP była brandem globalnym. Oxford Street to
najbardziej znana ulica handlowa w Londynie, jednej ze światowych stolic mody. Będziemy budować
świadomość marki wśród Brytyjczyków oraz wśród turystów z całego świata – mówi
agencji informacyjnej Newseria Biznes Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes spółki LPP.
W drugim
tygodniu września LPP oficjalnie otworzyła w Londynie swój pierwszy salon Reserved. Liczący
około 3 tys. m kw. sklep znajduje się przy Oxford Street 252, w centrum londyńskiego West Endu.
To jedna z najbardziej prestiżowych ulic handlowych na świecie, która słynie z obecności
największych i najbardziej luksusowych marek.
– To ekscytujące wydarzenie. Pierwsza
polska marka wchodzi na West End. Reserved ma uprzywilejowaną lokalizację, tuż obok Oxford
Circus. W trakcie najbliższych 15 tygodni, w okresie okołoświątecznym, 40
mln ludzi odwiedzi to miejsce. To świetny moment na otwarcie. Oxford Street
to międzynarodowe centrum handlowo-rozrywkowe. Mamy tu 600 sklepów, z czego połowa to
flagowe sklepy znanych marek – mówi Jace Tyrrell, prezes New West End Company, branżowego
stowarzyszenia zrzeszającego najemców lokali na West Endzie.
Reserved to flagowa marka
w portfolio LPP. Otwarcie salonu na jednej z głównych ulic handlowych świata to etap
budowania jej globalnej rozpoznawalności i duży krok w kierunku międzynarodowej
ekspansji.
– Wchodzimy do światowej ligi handlu. To ważne, że w krótkim czasie
polskiej firmie udało się zdobyć tak znaczącą pozycję na rynku europejskim. Nasza długofalowa
strategia zakłada, że – aby być marką globalną – trzeba być obecnym w stolicach
państw europejskich. Stąd pomysł, żeby budować flagowe sklepy na najważniejszych
ulicach handlowych Europy. Niedawno otworzyliśmy sklep w Berlinie, a teraz
w Londynie – mówi Przemysław Lutkiewicz.
– Będą kolejne miasta. Mamy taką
strategię, aby rozwijać się o około 12–15 proc. nowej powierzchni rok do roku, w związku
z tym będziemy poszukiwać nowych rynków. To wymaga analiz. Zobaczymy, jak pójdzie nam
w Londynie, i wtedy zdecydujemy, w których krajach będziemy się rozwijać
– zapowiada Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP SA.
Otwarcie salonu Reserved przy
prestiżowej londyńskiej Oxford Street to inwestycja, której koszt sięgnął 20 mln zł. Umowa najmu
została zawarta na 10 lat z opcją przedłużenia. Przez cały ten okres koszty czynszu wyniosą 42
miliony funtów. Inwestycja jest jednak opłacalna, bo Oxford Street odwiedza co roku kilkaset
milionów klientów, a łączne przychody salonów położonych przy tej ulicy są liczone w miliardach
funtów.
– West End to światowe centrum zakupów, w którym rocznie klienci wydają 9
mld funtów. To wielki potencjał komercyjny. Dodatkowo, znajdujące się w samym sercu tego
obszaru Oxford Street, gdzie w 2016 r. ruch pieszy sięgał 120 milionów osób, przechodzi obecnie
modernizację, dzięki czemu sprzedaż w przyszłym roku ma wzrosnąć do 10 mld funtów
– wylicza Jace Tyrrell. – To bardzo ważny moment w historii West Endu. Oxford Street
nadal przyciąga nowe międzynarodowe marki, takie jak Reserved.
– Otwieramy ten
sklep przede wszystkim ze względów marketingowych i po to, aby pokazać atrakcyjność
naszej marki. Zakładamy, że jeśli uzyskamy tzw. break-even point w ciągu 5 lat,
będzie to sukces. Skupiamy się jednak na tym, aby pokazać klientom, że
jesteśmy marką globalną. To jest nasz podstawowy cel – dodaje Sławomir Łoboda.
Reserved zaoferuje brytyjskim klientom specjalnie zaprojektowaną kolekcję ubrań
i dodatków. Oferta obejmie pełen asortyment, czyli kolekcje damską, męską i dziecięcą.
Równolegle z otwarciem pierwszego salonu na londyńskim West Endzie ruszyła też sprzedaż
internetowa Reserved na rynku brytyjskim. E-sklep marki zaoferuje Brytyjczykom asortyment odzieży
i dodatków liczący ponad 10 tys. pozycji. Wszystkie te działania promuje kampania reklamowa,
której twarzą jest Kate Moss – światowej sławy supermodelka. Jej wizerunek znajduje się m.in. na
słynnych londyńskich autobusach piętrowych. Działania promocyjne marki będą skoncentrowane na
komunikacji internetowej i reklamie zewnętrznej wykorzystującej witrynę salonu
oraz nośniki reklamowe na przystankach autobusowych i stacjach metra.
Salon
Reserved przy Oxford Street został w całości zaprojektowany i wykonany przez polskie
firmy, z którymi od lat współpracuje marka. Będzie w nim pracować około 100 osób.
Przestrzeń handlowa została zaaranżowana na jednym poziomie tak, aby sprawiać wrażenie lekkości
i nowoczesności. Aby ułatwić klientom poruszanie się po sklepie i wyeksponować kolekcje,
marka postawiła na nowoczesne technologie. Na przykład system informacji zarządzający ruchem
w przymierzalniach, multimedialne ekrany i LED-y umożliwiające dostosowanie oświetlenia
sklepu do pory dnia. dodano: 2017-09-16 10:25:03
|