
Wydarzenia
Walka o talenty z pomocą sztucznej inteligencji ![]() 86% respondentów badania PwC (Workforce of the future: the competing forces shaping 2030) jest zdania, że nowe technologie i automatyzacja nie zastąpią kompetencji ludzkich, zmuszają jednak pracowników do większej elastyczności. Dlatego aż ¾ badanych za kluczowy czynnik utrzymania się na rynku pracy uznaje zdolność do przekwalifikowania i zdobywania nowych umiejętności, by dotrzymać kroku zmianom napędzanym przez transformację cyfrową. Zagrożenie związane z dostępem do kluczowych umiejętności dostrzegają także liderzy biznesowi w naszym regionie. 76% z nich w badaniu PwC „CEO Survey” wskazało właśnie na ten obszar, jako jedno z największych wyzwań obecnie i w nadchodzących latach. Dlatego 78% przyznaje, że jest trakcie zmiany lub już zmieniła strategię zarządzania talentami, aby lepiej odpowiadać na wyzwania przyszłości. ![]() Sztuczna inteligencja – odpowiedź na wyzwania pracowników i pracodawców Rekrutacja to jeden z obszarów, gdzie sztuczna inteligencja może w istotny sposób pomóc zarówno kandydatom szukającym odpowiedniego zatrudnienia, jak też pracodawcom poszukującym osób o określonym zestawie kompetencji, które dopasują się nie tylko do wymagań, ale też kultury organizacyjnej danej firmy. Rok temu PwC w Polsce rozpoczęł0 unikalny projekt MatchBeta, wykorzystujący właśnie sztuczną inteligencję w zakresie doradztwa kariery dla studentów i dopasowywania ich do właściwych pracodawców. Pierwszym etapem było zasilenie narzędzia danymi od profesjonalistów oraz ich analiza i wnioskowanie. Dzięki temu obecnie młodzi ludzie mogą zbadać swój potencjał zawodowy i otrzymać rekomendację indywidualnej ścieżki kariery. Mogą też skorzystać z dopasowanych do swojego potencjału ofert pracodawców. ![]() Nie tylko jednak rekrutacja, ale również utrzymanie talentów czy zapewnienie właściwego poziomu zaangażowania pracowników to wyzwania, na które odpowiedzią może być sztuczna inteligencja. Przykładem takiego zastosowania jest platforma M.A.I.A. (Matching Artificial Intelligence Assistant) stworzona przez PwC. Dzięki niej możliwe jest strategiczne planowanie zasobów ludzkich, usprawnienie rekrutacji, rozwoju pracowników czy zmniejszenie rotacji kluczowych talentów. M.A.I.A. wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy kultury organizacyjnej firmy, potencjału pracowników pod kątem ich kompetencji, czy badania zadowalania z pracy (happines index). – Nowe technologie to nie tylko automatyzacja pracy, co od razu może kojarzyć się z zastępowaniem pracowników przez roboty. To przede wszystkim możliwość zbadania tego, co do tej pory było niemożliwe lub opierało się tylko na intuicji. Narzędzia takie jak M.A.I.A. wspierają decyzje liderów biznesowych wnioskami uzyskanymi z analizy dużych zbiorów danych. W najbliższych latach mogą okazać się kluczowe na coraz bardziej konkurencyjnym rynku pracy – podsumowuje Anna Szczeblewska. Źródło: PwC dodano: 2017-09-28 07:52:13 |