Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Wrocław z najwyższą reputacją


Wrocław ma coraz lepszą reputację, choć po piętach depczą mu Kraków i Gdańsk – wynika z badania Premium Brand 2019, które sprawdzało, które miasta cieszą się najlepszą reputacją wśród Polaków. Stolica województwa dolnośląskiego awansowała o dwie pozycje w stosunku do edycji rankingu z 2017 roku. Odpowiedzi 1074 respondentów poza podium uplasowały się kolejno Poznań, Warszawę, Szczecin i Katowice. Największy awans reputacyjny odnotowała stolica Polski. Ostatnią pozycję w rankingu zajęły za to ex aequo Gorzów Wielkopolski (spadek o dwie pozycje) i Kielce (bez zmian).


Badani oceniali miasta w pięciu wymiarach: czy czują, że mogliby na nim polegać (zaufanie), czy chcieliby je polecić znajomym (referencja), jak mówi się o nim w mediach (atmosfera medialna), czy w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro otoczenia (CSR) i warunku dla pracowników (miasto jako pracodawca).

Respondenci przyznawali miastu oceny, na podstawie których wyliczano wskaźnik reputacji Premium Brand w skali stupunktowej.

Zdaniem trojga ekspertów z Polskiego Stowarzyszenia Public Relations: Przemysława Przybylskiego - rzecznika prasowego i dyrektora biura komunikacji korporacyjnej Credit Agricole, Luizy Jurgiel-Żyły - prezeski PSPR i PR Manager w Cresa Polska oraz Agnieszki Pająk - właścicielki agencji My Way Media. którzy związani są życiowo z Wrocławiem, zwycięstwo stolicy województwa dolnośląskiego związane jest nie tylko ze wzrostem poziomu życia w mieście, ale też z konsekwentnym realizowaniem strategii komunikacji.



Mimo że Wrocław miał najlepszą reputację (74 punkty na 100), nie został uznany za najczęściej odwiedzane i rekomendowane miasto. W pierwszej kategorii zwyciężyła Warszawa (39 proc. wskazań), a na podium znalazły się też, kolejno, Kraków (28 proc.) i Katowice z Wrocławiem (po 21 proc.). W drugiej kategorii wygrał za to Kraków (dawną stolicę Polski poleciłoby 19 proc. badanych). Zaraz za nim uplasowały się Warszawa (18 proc.) i Wrocław (15 proc.). (mp)


Źródło: PRoto.pl. Ranking powstał na podstawie wyników ogólnopolskiego badania opinii, które zrealizowano wśród osób znających dane miasto. Metodologię pomiaru opracowała prof. UW Dominika Maison z agencji badawczej Maison&Partners. Badanie przeprowadzono na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna, na losowo-kwotowej, ogólnopolskiej próbie konsumentów metodą CAWI. Próba była kwotowana według reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 18 lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. W badaniu wzięły udział 1074 osoby. Ranking organizowany jest przez Fundację na rzecz reputacji marki Premium Brand.


dodano: 2019-03-29 06:32:22