
Wydarzenia
Żywność ekologiczną kupujemy na targach i w dyskontach ![]() Dane Farmy Świętokrzyskiej wskazują, że w 2020 roku sprzedaż jedzenia ekologicznego wzrosła w ich sklepie internetowym o 135% w porównaniu rok do roku. ![]() Z danych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że najwięcej konsumentów, bo ponad 50%, raz w miesiącu decyduje się na zakup ekologicznego jedzenia na targowisku lub bazarze. Na drugim miejscu są dyskonty, w których jedzenie bio kupuje ok. 45% zapytanych. Eksperci zakładają, że w większości przypadków są to pojedyncze produkty, ze względu na wciąż ograniczony asortyment. Podium zamykają sklepy specjalistyczne, takie jak piekarnia, które raz w miesiącu są źródłem ekologicznej żywności dla ok. 42% klientów. Kolejne miejsca zajmują sklepy osiedlowe, gospodarstwa ekologiczne i zakupy prosto od rolnika oraz hipermarkety i supermarkety. Do comiesięcznych zamówień takiego jedzenia online przyznaje się ok. 4% konsumentów. Wiedzę o produktach bio czerpiemy z internetu Mimo że do zakupów żywności bio online Polacy dopiero się przekonują, to internet jest głównym źródłem wiedzy o takich produktach – wynika z analiz SGGW. Konsumenci szukają informacji przede wszystkim na portalach poświęconych tematyce żywieniowej, stronach internetowych producentów żywności ekologicznej i stronach sklepów internetowych. Ważnych opinii dostarczają im też rodzina i znajomi oraz etykiety produktów. – Od poszukiwania informacji o produktach ekologicznych w internecie do ich zakupu droga nie jest daleka, dlatego można to uznać za kolejny aspekt sprzyjający zakupom takiej żywności online. Dodatkowo, w sieci dużo czasu spędzają młodzi ludzie, którzy są świadomi, interesuje ich weganizm, ochrona środowiska, zrównoważona produkcja i ograniczanie śladu węglowego – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej. Źródło: Farma Świętokrzyska - certyfikowane ekologiczne gospodarstwo rolne, a jednocześnie jedna z największych polskich firm oferujących ekologiczne warzywa, owoce oraz przetwory. dodano: 2021-03-08 07:00:30 |