Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Felietony

Strona :
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
   ...  
7
dodano: 2013-12-09
Jak świat światem, podsłuchy były, są i będą. Raz są skuteczne, innym raz mniej lub wcale. Przykładów na to wiele, krajowych i na skalę globalną. Nawet się ostatnio zintensyfikowały. 
dodano: 2013-12-07
Dr Ewa Lewandowska-Tarasiuk

Dyskretny humor, zręcznie sformułowane pytanie retoryczne, siła mądrości trafnego aforyzmu, magia liczb – to tylko niektóre z możliwości uatrakcyjnienia wstępu publicznej prezentacji.
dodano: 2013-09-14

Dr Ewa Lewandowska-Tarasiuk

Teatralizacja przekazu prezentacyjnego nadaje mu atrakcyjność widowiskową, a dramaturgia jego treści merytorycznej  – dynamikę

Teatr życia codziennego wykreował nie tylko wielu aktorów, ale i ogromną publiczność, uczestniczącą w niekończącym się spektaklu najróżniejszych  prezentacji. Melpomena – muza teatru wyszła z orszaku Apollina, by skorzystać z pokus marketingu. Zastosowanie w prezentacji elementów dramaturgicznych, kreowanie jej na wzór spektaklu teatralnego, wzbogacającego jej przekaz, daje wielką szansę na skuteczność działań prezentacyjnych. Kryje też pewne niebezpieczeństwo przerostu atrakcyjności form nad walorami intelektualnymi.
dodano: 2013-09-14
Gospodarkę napędza eksport, to słychać, widać i czuć. Jego wartość rośnie najszybciej od końca 2011 roku i w porównaniu z rokiem ubiegłym jest wyższa o ponad 5 proc. W ciągu pięciu ostatnich lat eksport wzrósł o 38 proc. i osiągnął w 2012 r. wartość 146 mld euro. 
dodano: 2013-06-28
Bardzo ważną umiejętnością prezentera jest staranne i wyraźne wymawianie, czyli artykułowanie głosek i słów, dobra dykcja. Nie chodzi o wymowę sceniczną która, w tradycji była bardziej sztuczna niż obecnie, lecz o staranność w wysławianiu się. Niedbałość artykulacyjna może bowiem okazać się na tyle negatywną cechą wizerunku prezentera, że zniechęci odbiorcę do prezentowanej oferty.
dodano: 2013-06-28
Bez wielkiej przesady, spotkanie, które miało miejsce w dniach 14-15 czerwca bieżącego roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, należy uznać za wydarzenie wyjątkowe i dużego formatu. Chodzi oczywiście o V Kongres Kobiet pod hasłem „Partnerstwo, Solidarność, Różnorodność", który zgromadził w Sali Kongresowej ponad 8 tysięcy uczestniczek. Uczestników też nie zabrakło, bo na Kongresie po raz pierwszy odbyła się sesja poświęcona mężczyznom – „Mężczyzna, istota nieznana". 
dodano: 2013-03-06
Język jest niewątpliwie wizytówką, człowieka: jego wykształcenia, poziomu intelektualnego, temperamentu, sposobu bycia etc... etc... Przede wszystkim zaś w języku manifestuje się ludzka osobowość. Odezwij się, a powiem ci, kim jesteś – w taki oto sposób można by sparafrazować znane powiedzenie.
dodano: 2013-03-06
Mamy spowolnienie gospodarcze? Na pewno. A może to już kryzys? Na pewno widoczne są jego znamiona. I na pewno w obydwu przypadkach dotyczą sytuacji finansowej kraju oraz ludzi i firm uczestniczących w życiu społeczno-gospodarczym. Z czego to wynika? Niestety, o czym się mało mówi, przede wszystkim z kryzysu zaufania.
dodano: 2012-12-11
Dlaczego renoma i rola reputacji jest tak niezwykle istotna w działalności gospodarczej? Otóż dlatego, że to ona przyczynia się do zdobycia przewagi konkurencyjnej. Firma o nieskazitelnej reputacji cieszy się uznaniem, staje się wzorowym przykładem, jest porównywana z innymi poprzez wskazywanie cech społecznie ważnych.
dodano: 2012-12-11
Tylko wygłoszenie, a nie odczytanie tekstu odniesie skutek percepcyjny

O powodzeniu ludzkich przedsięwzięć w znacznym stopniu decyduje sposób ich przedstawienia, czyli prezentacji. Prezentacja stała się sztuką zarówno w biznesie, jak i w polityce, edukacji czy mediach.