Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Office 365 standardem w firmach

Korzystanie z pakietu Microsoft Office jest standardem w większości firm. Coraz więcej z nich decyduje się jednak na jego rozszerzoną o usługi w chmurze wersję, czyli Office 365. Z raportu firmy Skyhigh wynika, że w II kwartale 2016 roku już co piąty pracownik korzystał z tego narzędzia. To o 15 p.p. więcej niż dziewięć miesięcy wcześniej.

Warto odnotować, że odsetek korzystających z Office 365 rośnie proporcjonalnie do wielkości firmy – w przedsiębiorstwach zatrudniających więcej niż 100 osób odsetek ten wynosi aż 91 proc. Eksperci Onex Group podkreślają, że Office 365 ma szasnę zastąpić klasyczny pakiet Microsoft Office, bo oferuje więcej korzyści.

– W zaledwie dziewięć miesięcy odsetek korzystających z Office 365 zwiększył się o całe 15 p.p., co pokazuje jak ogromna jest dynamika tego produktu. Ta tendencja zauważalna jest również wśród polskich przedsiębiorców. Każdego roku liczba klientów, którzy decydują się na zakup Office 365 w naszej firmie wzrasta i to kilkukrotnie – mówi Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający w Onex Group. – Wynika to głównie z tego, że przedsiębiorcy dostrzegli, że decydując się na Office 365 dostają rozwiązanie w chmurze, które zapewnia dostęp do zawsze aktualnej wersji oprogramowania i w związku z tym, że można je zainstalować na wielu urządzeniach, jest tańsze niż stała licencja – dodaje Jakub Hryciuk.

Monopol Microsoft na dane firmowe

Analiza ponad 200 tys. danych przechowywanych na serwerach cloud, przeprowadzona przez firmę Skyhigh, pokazała, że aż 58,4 proc. poufnych danych w chmurze jest przechowywana w dokumentach pakietu Microsoft Office. Najczęściej wykorzystuje się do tego celu klasycznego Excela – 29 proc. przechowywanych danych, 17 proc. przechowuje się w Wordzie, 10 proc. w Power Poincie, a zaledwie 3 proc. na pracowniczych mailach, czyli w programie Microsoft Outlook. Wybór programów pakietu Microsoft Office do przechowywania poufnych dokumentów, najczęściej związany jest z możliwością zabezpieczania dokumentów hasłem oraz elastycznością w ich ewentualnej późniejszej edycji.

Posiadają, ale czy umieją korzystać?

Przedsiębiorstwa, które posiadają Office 365, najczęściej wykorzystują OneDrive for Business, czyli internetowy dysk twardy o pojemności aż 1024 GB dla każdego pracownika. Jednak okazuje się, że aktywne korzystanie z narzędzia deklaruje tylko 19 proc. zatrudnionych. Podobnie jest ze Skypem dla biznesu, z którego korzysta już 60 proc. firm, ale tylko 10 proc. pracowników aktywnie go wykorzystuje w codziennej pracy.

Korzystanie z poszczególnych aplikacji Office 365 różnicuje się również ze względu na branżę, w jakiej działa firma. OneDrive for Business jest najpopularniejszy w sektorze finansowym (39 proc. aktywnie korzystających z aplikacji), natomiast Skype w branży spożywczej (26 proc. aktywnie korzystających). – Podział ten może wynikać ze specyfiki danej branży. Firmy działające w sektorze finansowym mają większe zapotrzebowanie na wgląd do dokumentów i możliwość ich edycji z dowolnego miejsca. Istotna wydaje się również możliwość wspólnej edycji dokumentów przez wiele osób oraz dostęp do narzędzi analitycznych. Dla innych firm np. z sektora spożywczego, kluczowa jest błyskawiczna komunikacja bezpośrednia w celu usprawnienia procesów zamówień i kontaktów z dostawcami – mówi Jakub Hryciuk.


Źródło: Onex Group – niezależna firma, która oferuje produkty i usługi oparte o technologie firmy Microsoft.


dodano: 2016-11-24 08:03:42