Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Polacy z nagrodami Emerging Europe Awards 2018

Polska Agencja Inwestycji i Handlu została uznana za jedną z najlepszych agencji inwestycyjnych (tzw. IPAs) w Europie. Agencja zajęła trzecie miejsce w konkursie Emerging Europe Awards 2018. Konkurs Emerging Europe Awards organizowany jest przez brytyjski think-tank Emerging Europe, który bada ekonomiczny oraz społeczny rozwój krajów Europy Wschodniej, a także wspiera region w napływie inwestycji zagranicznych. Ceremonia wręczenia nagród Emerging Europe odbyła się 22 czerwca w Londynie.



Co roku think-tank organizuje konkurs Emerging Europe Awards, nagradzając najbardziej aktywne agencje typu IPA (Investment Promotion Agencies). Do nagrody nominowane są także różnego typu organizacje, firmy czy lokalne samorządy odnoszące sukcesy na polu obsługi inwestorów.

W 2018 roku jurorzy Emerging Europe Awards szczególnie docenili polskich uczestników konkursu, których
co warto podkreślić – było sporo. Nagrodę dostało aż trzech nominowanych z Polski. W kategorii Agencji Inwestycyjnych (tzw. IPAs) doceniono Polską Agencję Inwestycji i Handlu, przyznając jej trzecie miejsce w rankingu dwudziestu trzech agencji typu IPAs z regionu. Najwyższe podium zajęła Invest Lithuania, która uzyskała najwięcej punktów w ramach sześćdziesięciu ocenianych kryteriów.



– Rok 2017 był dla PAIH rewolucyjny. Staliśmy się dojrzałą agencją typu trade and invest, oferującą polskich firmom i zagranicznym inwestorom wsparcie na równi tego, jakie mają w wiodących gospodarkach UE. Otrzymaliśmy też mandat od premiera Mateusza Morawieckiego do prowadzenia dialogu na rzecz rozwoju wolnego handlu na świecie. Jako członek Komitetu Sterującego World Association of Investment Promotion Agencies (WAIPA), do 2019 roku jesteśmy głosem całej Unii Europejskiej w tej organizacji. Dołączyliśmy również do prestiżowego grona European Trade and Promotion Agencies. Kolejne wyróżnienia dla PAIH świadczą o tym, że środowisko biznesowe dostrzega i docenia nasz wysiłek – komentuje Wojciech Fedko, wiceprezes PAIH i jednocześnie dyrektor WAIPA Steering Committee na region UE.

Poza nagrodami dla agencji inwestycyjnych  przyznano również wyróżnienia dla środowiska biznesowego. W rywalizacji regionalnej oraz korporacyjnej Polska nie miała sobie równych. Polskim miastom przyznano aż dwa wyróżnienia. Wrocław otrzymał pierwsze miejsce w kategorii miejskiej strategii promocji inwestycyjnej, wygrywając z dziewięcioma kontrkandydatami do tytułu, w tym Lublinem, Katowicami, a także Poznaniem, który w tej rywalizacji otrzymał brąz. Natomiast globalnym championem roku został polski producent autobusów Solaris, którego eksport stanowił około 70% sprzedaży w 2017 roku. W tej kategorii startowały również polskie firmy: LPP, Selena oraz Polkom.

Warto dodać, że wśród najlepszych projektów typu BIZ nominowana była m.in. realizowana w Polsce i obsługiwana przez PAIH inwestycja amerykańskiego banku JP Morgan. Wśród półfinalistów znalazł się również projekt badawczo – rozwojowy producenta słodyczy z USA, firmy Mondelez, przy którym pracowała Agencja. 

Źródło: PAIH / Emerging Europe.


dodano: 2018-07-03 06:11:21