Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Rynek reklamy rośnie w tempie 4 proc.

Agencja SMG przeanalizowała tendencje na rynku reklamowym w Polsce po trzech kwartałach 2015 r. W okresie od stycznia do września 2015 r. rynek reklamy w wartościach netto wzrósł o 4 proc., to jest o 209 mln zł wobec analogicznego okresu 2014 r. Perspektywy na rok 2016 pozostają dobre i estymujemy zachowanie umiarkowanego tempa wzrostu z roku 2015 na poziomie 3-4 proc. – deklaruje SMG w swoim raporcie.

Podobnie jak we wcześniejszych okresach raportowania czynnikiem, który wywarł największy pozytywny wpływ na kondycję rynku reklamy, był wzrost wydatków reklamowych sektora handel oraz produkty farmaceutyczne, leki, a także zwiększenie wydatków sektora FMCG.

Według analiz SMG w okresie od stycznia do września 2015 r. najwyższy wolumenowy wzrost wydatków odnotowany został w przypadku sektora żywność (o 61,4 mln zł, dynamika 11,9 proc.). Najaktywniejsze reklamowo w tym okresie były kategorie: przetwory i przyprawy, żywność w proszku i produkty mleczne.

Sektor farmaceutyczny także charakteryzował się dużym wolumenem wzrostu. Po trzech kwartałach 2015 r. producenci farmaceutyków wydali na reklamę o 48,5 mln więcej niż w tym samym czasie przed rokiem (dynamika wydatków 8,1 proc.). W pierwszym półroczu analitycy SMG odnotowali przede wszystkim istotny wzrost wydatków na reklamę witamin, środków pobudzających i odpornościowych, w dalszej kolejności rosły budżety przeznaczone na reklamowanie środków przeciw przeziębieniu i przeciwbólowych, a także środków odchudzających oraz środków wspomagających układ trawienny. Największym reklamodawcą tego sektora i całego rynku pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska.


Źródło i czytaj więcej na stronie mediamarketingpolska.pl - Piotr Machul, 4 procent dziś, 4 procent jutro


dodano: 2015-11-26 07:57:06