Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Wielkanocne wypieki Polaków

W okresie Wielkanocy tradycyjnie rośnie sprzedaż produktów używanych do pieczenia ciast. Mimo coraz większego tempa życia, wiele osób nie wyobraża sobie świąt bez mazurka, sernika, makowca czy babki. Z roku na rok Polacy więcej samodzielnie pieką, a także chętniej decydują się na różne formy wsparcia takie jak zakup dodatków i półproduktów do pieczenia, które gwarantują smaczne i szybkie wypieki.

Sprzedaż dodatków do pieczenia, czyli cukru waniliowego, proszku do pieczenia, aromatów, polew, a także sody oczyszczonej i drożdży instant, systematycznie rośnie w Polsce. Oznacza to, że Polacy coraz więcej pieką, szczególnie „od święta”. Firma FoodCare, producent marki Gellwe, przyznaje, że okres Wielkanocy i Bożego Narodzenia generuje ponad połowę rocznej sprzedaży cukru waniliowego i proszku do pieczenia marki Gellwe. W samym sezonie wielkanocnym FoodCare od kilku lat sprzedaje co roku ponad 23 mln opakowań cukru waniliowego i proszku do pieczenia marki Gellwe.

– W okresie wielkanocnym zdecydowanie wzrasta sprzedaż dodatków do pieczenia Gellwe  takich jak m.in. proszek do pieczenia, cukier wanilinowy, aromaty, kremy do ciast czy  dodatki dekoracyjne, a wśród nich dotyczy to przede wszystkim bitej śmietany i polew. Mimo rosnącej popularności samodzielnych wypieków, wciąż obserwujemy także duże zainteresowanie gotowymi mieszankami do ciast. Po te produkty sięgają głównie osoby, które lubią tradycyjne polskie wypieki, ale preferują proste rozwiązania, dzięki którym oszczędzają czas, a dzięki idealnie dobranych proporcjom składników w mieszankach do pieczenia Gellwe – mają gwarancję sukcesu. Dlatego w okresie przedświątecznym zainteresowaniem konsumentów cieszą się obie kategorie produktów
– przekonuje  Paulina Włodarska-Grodzińska, Dyrektor Marketingu, FoodCare Sp. z o. o.

Należąca do firmy FoodCare marka Gellwe jest jednym z kluczowych graczy na rynku dodatków do ciast. W okresie przedświątecznym szczególnie popularne są polewy do ciast, którymi Polacy chętnie dekorują babki czy mazurki. Najpopularniejsze są klasyczne polewy czekoladowe. Rośnie także sprzedaż kremów do ciast oraz sprzedaż mieszanek do wypieku ciast.

Być może za wcześnie na ogłoszenie renesansu polskich wypieków, ale niewątpliwie Polacy lubią spędzać czas w kuchni, a moda na gotowanie i pieczenie dociera do coraz większej liczby osób.

– Życzymy wszystkim słodkiej i radosnej Wielkanocy oraz udanych i inspirujących doświadczeń cukierniczych, a także aby dom wypełniał słodki zapach ciasta, a na domowym stole nie zabrakło tradycyjnych wypieków przywołujących w pamięci smaki dzieciństwa – mówi  Paulina Włodarska-Grodzińska, Dyrektor Marketingu, FoodCare Sp. z o. o.


Źródło: Materiały prasowe


dodano: 2016-03-23 08:08:18